Решението е взето заради ниското търсене на нови коли на местния пазар
От днес за две седмици заводът на концерна Volkswagen в Калуга спира производството на автомобили, съобщават авторитетни руски медии. Както заявиха от компанията, решението е взето заради ниското търсене на нови коли на местния пазар.
В завода в Калуга работят около 5,5 хиляди души. В средата на юли компанията «Фолксваген Груп Рус» заяви, че открива нови щатни позиции в предприятието. До края на септември 2014 г. трябва да бъдат назначени около около 130 нещатни сътрудници на завода. „Стабилното развитие изисква не само допълнителни мощности, но и допълнителни трудови ресурси, поради което взехме решение на назначим част от външните си сътрудници на постоянна позиция”, каза по-рано директорът по човешките ресурси в завода „Фолксваген Груп Рус” в Калуга - Юрген Хазе.
След откриването на завода за двигатели, чието откриване е планирано за 2015 г., „Фолксваген Груп Рус” предвижда да създаде в Калужска област още минимум 400 работни места. Компанията обаче пази в тайна плановете си за новия завод за двигатели.
През август Асоциацията за европейски бизнес (АЕБ) съобщи, че за първите седем месеца на 2014 г. Продажбите на леки автомобили и лекотоварни превозни средства (LCV) в Русия са паднали с 10%, а през юли - с 23%.
Продажбите на автомобилите от принадлежащи на концерна Volkswagen марки (VW, Skoda, Audi, Seat) за периода януари-юли 2014 са намалели с 0,5%, или общо154,6 хил. автомобила при 172,6 хил., продадени за същия период на миналата година. Търсенето на Seat е рухнало с 54,5%, Volkswagen - с 15,7%, Audi - с 2,7%, Skoda - с 1,1%. Като цяло в световен мащаб продажбите на концерна Volkswagen за периода януари - юли 2014 г. са скочили с 6%, от 5,45 млн. до 5,78 млн. автомобила.
Немският автомобилен производител е един от последните, който взе решение за допълнителен отпуск за руското производство. Съвместното предприятие Ford Sollers преустанови работа в завода в Ленинградска област почти два месеца през април - юни. Заводът сега работи, но в него е останала само една работна смяна.
През пролетта най-големият руски производител – АвтоВАЗ, последователно спря производството на най-популярните си модели Kalina и Granta за няколко седмици.