Новият модел съчетава в себе си увереността на кросоувър с динамиката на хечбек
Volkswagen разширява моделната си гама с един напълно нов кросоувър от компактния клас: T-Roc. С изключително богати възможности за индивидуализация на авангардния дизайн и широкия спектър ефективни двигатели, най-модерни асистиращи системи на борда, иновативно дигитализиран и перфектно свързан, T-Roc лансира впечатляваща концепция и носи свеж полъх в класа на компактните SUV модели. Компактен на размери отвън и със забележителна функционалност отвътре (петместна конфигурация с 445 литра товарен обем), този многофункционален модел се предлага по избор с предно или двойно предаване (версиите с двойно предаване серийно се комбинират с бутон за избор на различни режими на работа 4MOTION Active Control). T-Roc се чувства еднакво добре както в урбанистичния свят, така и на дълги пътешествия.
T-Roc принадлежи към сегмента на моделите с начална цена до 20 000 евро (отнася се за германския пазар) и влиза на пазара в България от ноември 2017 г.
„T-Roc поставя нови мащаби в непрекъснато разрастващия се SUV-сегмент“, казва д-р Херберт Дийс. Председателят на управителния съвет на марката Volkswagen продължава: „Със своята функционалност, динамика и технология T-Roc съчетава в себе си всички главни качества, които трябва да притежава един Volkswagen. Благодарение на него нашата SUV-офанзива набира още по-голяма скорост.“
Началото на разширяването на SUV-спектъра на марката беше поставено през 2016 г. с дебюта на второто поколение на Tiguan. През 2017 г. беше представен и разработеният специално за американския пазар модел Atlas. Почти едновременно с него стартира и Teramont – напасната специално към нуждите на китайския пазар версия на Atlas. В момента на пазара стъпва Tiguan Allspace – удължена модификация на Tiguan с до седем места в интериора. В края на настоящата година се очаква още един крайъгълен камък за SUV-офанзивата на Volkswagen: премиерата на следващото поколение на Touareg. В противоположния край на широкия SUV-спектър на марката – под T-Roc – Volkswagen предвижда допълнително разширяване на гамата чрез очаквания скоро малък модел T-Cross. В рамките на SUV-офанзивата на Volkswagen ще се включи и един модел с нулево ниво на локалните вредни емисии: I.D. CROZZ – първият изцяло електрически SUV от Volkswagen. Volkswagen показа своя Zero Emission Vehicle с двойно задвижване на изложението IAA във Франкфурт под формата на концептуалната разработка I.D. CROZZ II - доразвита версия на студията, чийто дизайн значително се доближава до бъдещия сериен модел.
Само четири букви, но с огромно въздействие. Наименованието T-Roc символизира своеобразен мост между коренно различни светове. Д-р Франк Велш, ръководител на развойната дейност във VW: „Буквата „T“ трябва да сигнализира родствената връзка с вече известните Tiguan и Touareg, от които новият модел е заимствал своите гени, заедно с всички предимства на един SUV – високата позиция на седене, специфичните качества на каросерията и ходовата част, както и стандартното при върховия двигател задвижване на четирите колела. Втората част, а именно „ROC“, произлиза от английската дума „Rock“ и символизира позиционирането на T-Roc като модерен кросоувър, който съчетава увереността SUV с чевръстото пътно поведение на хечбек от компактния клас. Този автомобил е явление за своя сегмент от пазара, в зависимост от оборудването и цвета, това явление може да бъде ярко или по-дискретно, но винаги забележително. T-Roc е Volkswagen, с който марката и нейните клиенти с гордост ще навлязат в новото десетилетие.“
Компактен SUV с големи амбиции. T-Roc ще бъде представен на почти всички важни за марката световни пазари. За Европа компактният SUV ще се произвежда в португалския завод Сетубал (близо до Лисабон). Юрген Стакман, член на Управителния Съвет на компанията, отговарящ за областите дистрибуция, маркетинг и следпродажбено обслужване, споделя повече подробности за пазарната стратегия при T-Roc: „Почти 80 процента от всички компактни SUV-модели в момента се продават в Европа и Китай. SUV-категорията набира все по-голяма популярност също така в Бразилия, Индия, Русия и САЩ. Ние изхождаме от прогнозата, че пазарният обем на SUV- категорията в следващите десет години ще се увеличи от сегашните 6,4 милиона до около 10,6 милиона автомобила.“
SUV-моделите се продават изключително успешно, тъй като хората харесват предлаганото от тях съчетание от сравнително компактни външни размери, добра функционалност и висока позиция на седене, както и подчертано динамичната им външност.
С T-Roc марката Volkswagen по много впечатляващ начин представя имено този синтез от качества. Моделът отговаря изключително добре на изискванията на водачите, на които често им се налага да шофират в градски условия. T-Roc е насочен приоритетно към необвързани млади клиенти с многостранни интереси, към семейства, които ценят гъвкавостта, както и към по-възрастни двойки, чиито деца вече са напуснали семейния дом. Тези целеви аудитории често търсят SUV, който се чувства като у дома си в забързаното ежедневие на урбанистичния свят, доставя удоволствие при всеки изминат километър, и едновременно с всичко това притежава дизайн, който му придава специален статус. T-Roc съчетава всички тези качества с отличен комфорт, иновативни системи за безопасност, гъвкаво вътрешно пространство, високо ниво на надеждност и дизайн с неповторимо ДНКа. Новият T-ROC се представя като компактен SUV, който се доказва като модерен спътник в градското всекидневие и едновременно с това е отлично средство за пътуване през уикендите – включително и с цялото семейство на борда.
Шест ефективни турбодвигателя, предно и двойно задвижване
Подобно на Tiguan, новият T-Roc също се предлага изключително с ефективни турбодвигатели: три бензинови (TSI) и три дизелови (TDI). Те се предлагат в три нива на мощност: 85 kW / 115 к.с., 110 kW / 150 к.с. и 140 kW / 190 к.с.. Версиите със 115 к.с. се предлагат с механична трансмисия и предно задвижване. При модификациите със 150 к.с. клиентите могат да избират между предно предаване, двойно задвижване (4MOTION) и автоматична трансмисия с два съединителя (7-степенна DSG).
Бензиновият двигател със 150 к.с.* е оборудван с активно управление на цилиндрите (автоматично изключване на два от цилиндрите в режим на непълно натоварване). Двата двигателя със 190 к.с. се комбинират серийно със 7- степенна DSG и 4MOTION.