Тест на версията с трицилиндровия 1.0 TSI и DSG трансмисия
Със своя елегантен и динамичен силует със силно скосена задна част на покрива, новият Taigo изпълва нишата между T-Cross и T-Roc и се позиционира в един от най-перспективните сегменти на пазара.
Нещата се променят… В миналото гигантът от Волфсбург наблюдаваше спокойно развитието в отделните сегменти от пазара и предпочиташе да се намесва след време, но с пълна сила там, където виждаше сигурен успех. Примерите в тази насока са много, а схемата и при вановете, и при SUV моделите беше една и съща – късни премиери и сигурни бестселъри.
При Taigo ситуацията е съвсем различна. Премиерата на кросоувъра в стил спортно купе направи Volkswagen пионер в сегмента на малките SUV, където засега никой не си позволява лукса да предлага два различни варианта на каросерията. Има и други свежи отклонения от обичайните практики, защото Taigo далеч не е просто T-Cross със снижена линия на покрива. Наред с вроденото, много по-динамично оформление на задната част, новият модел демонстрира индивидуални контури в силуета и подчертано самостоятелен облик в дизайна на предницата. Най-интересното обаче е при габаритите – с общата си дължина от 4,27 метра Taigo превъзхожда не само T-Cross (4,11 метра), но и T-Roc (4,23 метра). Височината от 1,52 метра обаче е с цели 9 сантиметра по-малка от тази на T-Cross, което води до много по-атлетични пропорции, придружени подходящо от по-големите колела на новия модел.
Впечатляващо оборудване
Съществени различия има и в нивото на оборудването – Taigo Style например предлага серийно високотехнологични възможности като матричната LED система на предните светлини IQ.Light, която засега не се предлага при T-Cross. Прави впечатление и значително по-високото качество на материалите на арматурното табло и облицовките при Taigo, докато по отношение на системите за асистенция на водача има паритет – подобно на T-Cross, базираният на технологичната платформа MQB A0 Taigo надхвърля значително обичайното в малкия автомобилен клас, допълвайки комфорта с удобни, добре оразмерени седалки и много компетентна работа на окачването. Динамиката в настройките се усеща, но не преобладава - по-голямата част от неравностите се поглъщат без остатък, а основен приоритет си остава стабилността на пътя. Поведението е абсолютно предвидимо, управлението е прецизно и осигурява добра обратна връзка за контакта с пътя.
Интересна е компановката на вътрешното пространство, където въпреки липсата на познатата от T-Cross възможност за надлъжно изместване на задния ред седалки, Taigo успява да осигури сравним с този в компактния клас простор за краката и главите на пътниците. Багажникът е достатъчно гъвкав благодарение на подвижното дъно и асиметрично разделените задни облегалки, а номиналният обем от 440 литра е напълно кокурентоспособен както на този при T-Cross (355–455), така и на товарния капацитет на Golf (380). Пък ако щете дори и на легендарните възможности на Passat B4 Variant, при който тази стойност бе 465 литра…
Повече от очакваното
Това впечатление създава и трицилиндровата машина. На фона на динамичната външност на Taigo мощността от 110 к.с. изглежда скромна, но на практика нещата се оказват по-различни. Възможностите на еднолитровия турбомотор са много добре съобразени с настройките на бързодействащата седемстепенна DSG трансмисия и осигуряват повече от прилична динамика на компактния кросоувър. Ефективността на задвижването личи добре и в средния разход в теста - 7,2 л/100 км е напълно прилична стойност и поредният фактор, който прави Тaigo много интересна, пълноценна алтернатива на хечбек моделите в компактния клас.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Зад симпатичната външност на Taigo се крие много интересен играч с потенциал да се превърне в една от звездите в отбора на Volkswagen. Главният коз на новият модел е скрит под очевидното – със своето вътрешно пространство, стабилно пътно поведение и добър комфорт Taigo всъщност е много смислен автомобил за всички, които търсят разумна алтернатива на конвенционалния хечбек.
Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов