В Северна Америка продажбите на концерна намаляват тревожно
В момента VW се котира на почти всички пазари. Само в Северна Америка през последните месеци продажбите драстично са намалели. Именно затова германският гигант възнамерява да стартира съкратени продуктови цикли.
VW възнамерява до 2018 да задмине Toyota и да стане най-големият производител на автомобили в света. За постигането на тази амбициозна цел продажбите трябва непрекъснато да растат. Но напоследък Volkswagen намали продажбите си най-вече на американския пазар. От януари до април 2014 г. германският производител е успял да пласира общо 118 154 автомобила в САЩ , което съответства на около десетпроцентно намаление на продажбите.
VW-моделите се смятат за остарели
Една от причините за това може да бъде жизненият цикъл на продукта. VW пуска на американския пазар нови поколения модели само веднъж на всеки седем години, като моделите биват обновявани през четири години, което в сравнение с автомобилите на другите производители, за много от клиентите е прекалено дълъг период. Именно тази грешка беше отчетена от изпълнителния директор на Volkswagen за Северна Америка Михаел Хорн в интервю за Bloomberg: „Клиентите искат по-бързи промени", заяви той пред информационната агенция и допълни:" Ние работим върху съкращаване цикъла на продукта, за да може всяко ново оборудване, както и новите дизайнерски решения след фейслифтиране да стигнат по-бързо до пазара."
Разбира се, предложените мерки първо трябва да бъдат приети от борда на директорите на VW. Ето защо, малко вероятно е съкращаването цикъла на продукта да се случи преди 2017. По пътя към целта в САЩ ще трябва да се продадат най-малко 800 000 автомобила до 2018. Миналата година Volkswagen успя да продаде 407 700 автомобила в Съединените щати.