Въпреки оттеглянето на Пийх от поста председател на надзорния съвет, компанията започва да чертае нова пътна карта на целите си включваща много от съветите на патриарха.
Volkswagen ще се опита бързо да намери нов председател на надзорния съвет и обяви че започва дълго планираното обединяване на марките свързани с производство на товарни автомобили под обща шапка. Такива са стремежите на ръководството което възнамерява максимално бързо да се върне към същината на бизнеса си след последните противоречия и скандали между изпълнителния директно на концерна Мартин Винтеркорн и председателя на надзорния съвет Фердинанд Пийх. Мартин Винтеркорн, който оцеля на поста си след конфронтацията все пак ще се съобрази с неговите изисквания и ще насочи усилията си към посочените от него слаби места в икономическата политика на фирмата. Сред тях е намаляването на разходите в едноименната автомобилна компания VW с цел подобряване на нормата на печалба, по-ясен фокус върху пазара на Северна Америка и изграждане на стабилен и ефективен бизнес с товарни автомобили по подобие на Mercedes. То включва създаване на холдингова компания включваща MAN и Scania в рамките на която трябва да се усили степента на синергия между тях.
Самият Винтеркорн, който бе изключително близък до Пийх преди двамата за влязат в конфликт по повод много стратегически планове продължава да таи дълбок респект към патриарха на компанията. Резултатът от визията на последния за създаване на голяма автомобилна група включваща спектър от превозни средства от мотциклети и малки градски автомобили до 40-тонни товарни автомобили можеше да бъде видян на изложението Хановер.
Засега обаче резултатите от скандалите са непредсказуеми, отвъд спада със 7 процента на акциите на компанията. 78 годишният внук на създателя на Костенурката Фердинанд Порше все още има силно влияние зад кулисите. Самият той се оплака че членовете на семейството които заменят него и жена му нямат достатъчно опит в автомобилния бизнес.
В цялата ситуация става все по-трудно намирането на нов председател, който освен професионализъм да притежава и възможност за баланс между различните фракции в клана Порше-Пийх, контролиращи автомобилния производител, профсъюзните ръководители и другите акционери – провинция Долна Саксония и правителството на Катар. В борда на директорите Пийх и жена му Урсула ще бъдат заменени от племенниците му Луизе Кислинг и Юлия Кун-Пийх. Фамилията Порше-Пийх заема половината от десетте места от частта на инвеститорите в надзорния съвет на VW и контролира 50,7 процента от имащите право на глас дялове. Частта на инвеститорите в борда представлява акционерите, а останалата част на надзорния съвет включва представители на работниците.
На 10 април Пийх започна борбата срещу Винтеркорн като обяви в сп. Шпигел че се дистанцира от него. Фамилиите на акционерите и ръководителите на трудовите и политическите организации обаче побързаха да подкрепят изпълнителния директор при което Пийх претърпя рядко случващо се публично поражение в надзорния съвет. Дори и след първите противоречия обаче той продължи да настоява за свалянето на своето бившо протеже и след неуспеха му това да стане подаде оставка. Самият Винтекорн беше начело на Volkswagen през последните години когато компанията успешно преследва Toyota към позицията на най-голям автомобилен производител в света. Братовчедът на Пийх, Волфганг Порше и други ръководители на надзорния съвет обявиха намеренията си да удължат договора с Винтеркорн след като актуалния му договор изтече през следващата година.