Наемането на Йохан Юнгвирт показва, че концернът няма да изостави работата по бъдещите технологии, независимо от дизеловия скандал
Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen назначи шеф на ново подразделение – департамент за цифровизация, който ще разработва безпилотен автомобил. Това е Йохан Юнгвирт, специалист по технологии за автономно управление, който немската компания привлича от Apple. Трудовият договор с Юнгвирт влезе в сила от1 ноември. Инженерът ще докладва директно пред новоназначения главен изпълнителен директор на VW - Матиас Мюлер, се казва в прессъобщението на автомобилния производител.
Юнгвирт работи за Apple от октомври 2014 г. Формално той е отговарял за инженерната работа на системите Mac, както и група за специалните проекти на компанията, но както пише The New York Times, неслучайно амбициозният специалист е издигнат до поста шеф на проекта за създаване на безпилотен електрически автомобил с кодово име Titan. Преди Apple той ръководи подразделението R & D на Mercedes Benz в концерна Daimler със седалище в Сънивейл, един от основните центрове в Силиконовата долина. Инженерът е разработвал технологии за автономно управление и информационни системи и е работил по създаване на електромобили.
Йохан Юнгвирт е роден в Румъния, той е трансилвански саксонец по националност, на 42 години е. Завършил е Кооперативния държавен университет на провинция Баден-Вюртемберг, специалност "Електротехника". Освен това той е учил в Масачузетския технологичен институт, водещ американски университет в областта на иновациите.
Юнгвирт е широко известен в Силиконовата долина и е смятан за авторитетен специалист. Именно той представи самоуправляващия се автомобил Mercedes F015 през януари в Лас Вегас по време на престижното изложение за потребителска електроника CES, както и разкри новите технологии на компанията за автономното управление.
New York Times смята, че наемането на Юнгвирт показва, че Volkswagen няма да изостави работата по бъдещите технологии, независимо от дизеловия скандал, който ще струва милиарди долари на немския производител.
Херберт Диес, ръководител на марката Volkswagen, обяви намаляване на инвестициите с 1 милиард евро годишно (планирано е общата инвестиция да бъде намалена с 5 милиарда евро) и ускорява програмата за намаляване на разходите. Според международната консултантска група Evercore общата цена в края на скандала след две години ще стигне 28,7 милиарда евро (до края на 2017 г.). Това посочи шефът на лондонския офис на компанията RBC - Арндт Елингхорст.
"Ако такъв опитен ветеран в индустрията като Юнгвирт, който вижда във VW надежден работодател, това може да се разглежда като намек, че компанията е в състояние да излезе от "дизеловия скандал ", казва Ник Джейнс от специализираното издание за компютърни технологии Mashable. - Или, в края на краищата, това означава, че Юнгвирт си е намерил работа, която ще го върне отново в Германия".