Новият флагмански седан е входen билет за високия клас в клуба на премиум лимузините
Volvo S90 представя гигантска стъпка напред за Volvo Cars. Шведският производител е по-добре известен със своите SUV и комби автомобили, но с премиерата на S90 Volvo демонстрира ясно намерението си да разклати пластовете в премиум сегмента на седаните изпъкваща пред останалите лимузини.
Оборудван с множество нови технологии, вариращи от свръхтехнологии за безопасност до облачно базирани приложения и услуги, новият S90 е още едно доказателство за продължаващата трансформация на шведската марка.
"С дебюта на XC90 направихме заявление за намеренията си. Сега вече сме ключов играч. С 11 милиарда долара инвестиции през последните пет години ние не само преобразихме Volvo Cars, но и вече сме крачка напред към постигането на нашето обещание на възраждащата се и значима марка Volvo Cars ", каза Хакан Самюелсън, президент и главен изпълнителен директор, Volvo Car Group.
Новото Volvo S90 е оборудван с модерна полуавтономна функция на управление, Pilot Assist. Системата подава нежни импулси на кормилната система, за да задържа колата в рамките на хоризонтална маркировка до скорост приблизително 130 км/ч на магистралата, и вече няма нужда да следват друг автомобил. Pilot Assist е още една стъпка към изцяло автономен автомобил - ключова иновация за Volvo.
Volvo S90 също ще дойде с екологичен и мощен двигател T8 Twin Engine плъг-ин хибрид, както и един от най-луксозно обзаведените интериори и свързани системи инфоразвлекателни в сегмента на големите седани.
"Идеята ни беше да внесем нещо съвсем ново в този, по-скоро консервативен сегмент и да дадем визуален израз, на лидерство и самочувствие с екстериора. Така ние придвижихме S90 на следващо, по-високо ниво, осигурявайки най-висока класа лукс, който обещава комфорт и контрол ", казва Томас Ингенлат, старши вицепрезидент по дизайна на Volvo Car Group.
S90 също въвежда за първи път в света допълнителната функция за City Safety – детектор за откриване на големи животните като лосове, коне или американски лосове, нощем и денем. Технологията предлага интуитивно предупреждение и спирачна подкрепа за избягване на сблъсък. Новото S90 също се възползва от скорошните инвестиции на Volvo Cars в силно подобрения шаси симулатор за тестове на окачването
„S90 направи голяма крачка напред по отношение на динамиката удовлетворение от шофирането и возията. Ние преработихме напълно качеството на управление, за да дава чувство за прецизност, контрол и комфорт ", каза д-р Питър Мертенс, Старши вицепрезидент, Проучвания & развитие на Volvo CarGroup.
В арсенала на новия флагман седан Volvo S90, който ще дебютира през януари в Детройт автомобилното изложение, ще има четири версии. Най-мощният е хибридът T8. Система включва двулитров бензинов четирицилндров мотор от фамилията Drive-E (320 к.с. и 400 Нм с компресор и турбокомпресор, както и електромотор (65 кВт и 240 Нм), захранван от литиево-йонна батерия (9,2 кВт ч) и задвижва задните колела. Сумарната мощност е 407 к.с. и 640 Нм. Двигателят е куплиран с осемстепенна автоматична предавателна кутия. Само на ток седанът може да измине 45 км по цикъла NEDC. Разходът на гориво в комбиниран цикъл е 1,9 литра /100 км.
Ето и габатитите на луксозната шведска лимузина : дължината е 4963 мм, широчината - 2019 мм, височината – 1443 мм, а междуосието - 2941 мм. Собственото тегло варира между 1800-2150 кг. Клиренсът е 152 мм. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28-0,29.
Както и кросоувъра Volvo XC90, седанът е построен върху платформата SPA: отпред независимо окачване - двойни носачи, задно – многозвенно с композитни ресори. Диаметърът на спирачния диск е от 296 до 345 мм отпред и отзад 302-320 мм. За пълното спиране от 100 км/ч Volvo S90 се нуждае от 35 м разстояние.
Модификацията T6 е оборудвана със същия бензинов двигател, който може да бъде комбиниран с шестстепенна механична предавателна кутия. Ускорението до 100 км/ч отнема 5,8 секунди (динамичните показатели на хибрида все още не са известни), разходът на гориво в комбиниран цикъл е 7,3 литра/100 км. Версията D5 консумира 5,1 л/100 км и е оборудвана с четирицилиндров турбодизел 2,0 (235 к.с. и 480 Нм) и автоматична предавателна кутия. Тя ускорява до сто за 7,3 секунди.
С най-малка мощност, единствен с предно предаване и най-достъпен вариант на Volvo S90 е D4. Той е оборудван с двулитров турбодизел (190 к.с. и 400 Нм), а ускоряването от нула до 100 км/ч отнема 8,2 секунди. Разходът на гориво е 4,1 л/100 км.
Интериора, както и техническото оборудване, седанът в най-голяма степен е взел назаем от Volvo XC90. Тук ще открием същите волан, уреди, дисплей, климатроник. Отличава с нисък коефициент на въздушно съпротивление и с висококачествени материали в изработването на салона. Между другото, багажникът поема 500 литра.
Производството на Volvo S90 ще се извършва в завода в Гьотеборг от май 2016 и по-късно ще се появи на европейските пазари.