Това е следващата стъпка в усилията на производителя за стимулиране на годишните продажби до 800 000 единици през 2020 г.
Volvo ще представи новия седан S90 следващата година, като ще смени модела S80. Шведският автомобилен производител по този начин влиза в пряка конкуренция с BMW, Mercedes-Benz и Audi в стремежа си да увеличи годишните се продажби със 70% до края на десетилетието.
Новият Volvo S90 е еманация на шведския дизайн и надеждността. Той е алтернатива на BMW Серия 5, Mercedes-Benz E-класа и Audi A6, след като S80 не успя да отговори на предизвикателствата.
Volvo продаде около 12 500 бройки от модела S80 през миналата година, докато BMW достави повече от 373 000 автомобила от Серия 5.
След представянето на кросоувъра XC90 през тази година, S90 е следващата стъпка в усилията на Volvo за стимулиране на годишните продажби до 800 000 единици през 2020 г.
Volvo очаква, че най-малко 80% от купувачите на новия седан ще бъдат нови за марката и продажбите му ще бъдат два пъти повече от тези на на XC90.
"S90 е най-добрият тест за нас", заяви Ален Висер, шеф по продажбите на Volvo на брифинг в централата на компанията в Гьотеборг. "От всички модели, които ще стартират през следващите четири години, от моя гледна точка, най-голямото предизвикателство е S90".
Инвестиционната програма на Volvo за следващия петгодишен период предвижда 11 млрд. долара и в момента се намира в деликатна фаза.
Ниски маржове
Както е известно, шведският автомобилен производител бе закупен от китайски милиардер Ли Шуфу, собственик на Zhejiang Geely Holding Group Co. от Ford Motor през 2010 г. за 1,8 милиарда долара и сега сделката трябва да дава резултати.
Маржът на печалбата на Volvo през първото полугодие на 2015 г. е 2,2% от приходите, в сравнение с 8,9% на BMW.
Обновеният XC90, който се продава за 49 800 долара , е първият модел, разработен изцяло под собствеността на Ли Шуфу. Той бе приет положително, желаещите да станат негови собственици в Швеция чакат шест месеца Швеция и много от тях избират по-скъпите версии на модела или плъгин хибридната модификация, сподели Ален Висер.
В началото на миналата седмица Volvo получи поръчки общо за 65 000 автомобила XC90, което надхвърля целевите прогнози за цялата година от 50 000 единици. Компанията Volvo, която продава и кросоувъра от средния клас XC60, обмисля да разработи и по-малък модел, който да се хареса на нарастващия брой клиенти, търсещи автомобили с нови форми и размери.
"За Volvo днес най-важен е SUVсегментът, който се разраства бързо, и се нуждаем от един по-малък модел ", каза изпълнителният директор на компанията Хакан Самюелсън, чийто договор бе удължен с три години.
Търсенето в сегмента на "малките луксозни автомобили" непрекъснато расте, което е "много привлекателно за нас", каза той
Дебют в Детройт
Новият S90 ще бъде представен на автомобилното изложение в Детройт през януари и ще бъде последван от комби версията на V90.
Шведската компания няма да участва в автомобилното изложение във Франкфурт през тази седмица, като част от усилията си да се възползва максимално от своя маркетингов бюджет. Вместо това марката достига до клиентите си чрез своята инициатива "Volvo в кутия", кояо е разпространена в големите търговски центрове, като например на фестивала на хранителните стоки в Дюселдорф, Германия.
Според Volvo представянето на марката с щанд на изложението във Франкфурт е "харчене на милиони евро”. „Ние добре знаем, че Audi, BMW и Mercedes са много по-големи от нас", заяви Висер.