До средата на следващото десетилетие ще се стреми да преобрази отношенията си с клиентите
Шведският автомобилен производител официално обяви, че няма да участва в Женевския салон през март 2019 г. Това не е първото или последното международно изложение, което Volvo ще пропусне. "Участието в традиционните индустриални събития не е достатъчно ефективно. Автомобилната индустрия се променя, появяват се нови начини за представяне на продуктите на пазара. Трябва да адаптираме комуникациите си, за да даваме послания на аудиторията", обясни Бьорн Анвал, вицепрезидент по стратегическото развитие на марката. Мениджърът не спомена, че местните презентации струват много по-малко и облекчават работата с целевите групи.
Компанията иска да бъде "по-близо до хората", но не и в шумотевицата на базара. До средата на следващото десетилетие Volvo ще се стреми да "преобрази отношенията си с клиентската база", да изгради директни взаимоотношения с пет милиона потребители и по този начин да спечели нови източници на редовни приходи.
Февруарската премиера на комбито Volvo V60 се състоя в предградие на Стокхолм на заснежен малък площад, заобиколен от жилищни сгради. Президентът Хакан Самуелсон тогава се обърна към потенциалните клиенти в естествената среда на семейния автомобил.
Вече се използват нови начини. Флагманът Volvo XC90 дебютира на частно шоу в Стокхолм. Кросоувърът XC40 бе представен по време на Седмицата на модата в Милано, а следващият седан S60 ще бъде разкрит този месец в завода в Чарлстън, Южна Каролина. "Ние не изоставяме автомобилните шоута завинаги, очакваме големите изложения, като Женева, да се развиват и тогава можем да се върнем отново", каза Анвал. Трябва да се отбележи, че не само шведите се отказват от традиционните събития. Наскоро голямата немска тройка реши да отсъства от салона в Детройт.