Американците ще купуват дългата версия на седана S60
Volvo, заедно със своя китайски собственик Zhejiang Geely Holding Group, планира да започне експорт на произвеждани в Китай свои автомобили за Съединените американски щати и Русия най-рано през следващата година, заяви високопоставен служител от Volvo, който пожела да остане анонимен, тъй като не е упълномощен да прави официални изявления пред медиите.
Служителят сподели,, че автомобилният производител ще изнася за Щатите дългата версия на седана S60, който се нарича S60L и XC90 SUV за Русия най-рано през следващата година. Volvo ще експортира близо 10 000 автомобила S60L и няколко хиляди бройки XC90 всяка година, подчерта той.
"Доларът и юанът имат много добра приятелство, много стабилно приятелство, отколкото еврото и долара", допълни служителят.
Глобалният шеф на връзките с медиите на Volvo Давид Ибисон потвърди, че компанията ще започне износ от Китай и посочи, че предстои да бъде решено кога и на кои пазари да става това.
Volvo ще използва продукция от двата си завода в Китай за експорт към САЩ, Русия и може би за други пазари, като например Югоизточна Азия. Един от заводите, разположен в югозападния град Ченгду, започна производството на седана S60L в края на миналата година, а във второто предприятие на марката сглобяват XC90 в североизточния град Дакинг.
Бум на продажбите в Китай
Високопоставеният чиновник каза, че продажбите на Volvo в Китай ще скочат с почти 50% за първите месеци на тази година, или ще бъдат продадени повече от 90 000 автомобила за 2014, което прави страната най-големия пазар за марката преди Щатите. Това е повече от първоначално планираните 80 000 автомобила Volvo през тази година.
Ибисон каза още, че продажбите на Volvo в Китай са се увеличили с 35% за тази година, като количеството от 90 000 продадени автомобила през 2014 ще бъде много добра стъпка напред. „Автомобилният производител фокусира вниманието си върху това ръстът да стане печеливш и устойчив ", подчерта той.
През миналата година компанията продаде в Китай 61 146 автомобила, или с 46% повече в сравнение с 2012. Разликата е точно 77 автомобила с доставките в САЩ с реализирани 61 223 нови продажби.
"Доволни сме от напредъка , който осъществяваме в Китай", подчерта служителят. Двете предприятия на Volvo в Китай ще достигнат своя производствен максимум с 250 000 автомобила годишно до 2018 г.