Активното окачване може да бъде позволено отново във Формула 1, ако плановете на ФИА и отборите за ограничаване на разходите бъдат реализирани. Промяната ще се случи най-рано през 2017 година.
Според британското издание Autosport Стратегическата група към Формула 1 търси алтернативни варианти за намаляване на разходите в шампионата, след като реши да не въвежда ограничение в бюджетите на отборите. Едно от предложенията е вдигането на забраната за активното окачване за първи път след 1993 година. Предполага се, че тази технология ще позволи на тимовете много по-евтино да постигат оптимално представяне на своите автомобили отколкото настоящите сложни механични системи.
Евентуалното завръщане на активното окачване се обсъжда за 2017 година. За тогава се обмисля и вариантът Формула 1 да премине към 18-цолови колела вместо настоящите 13-цолови. Това е едно от изискванията Michelin да се върне в шампионата, а и най-лесният механизъм големите компании отново да проявят интерес към него.
Стратегическата група е разработила списък с промени, които предстои да бъдат разгледани за въвеждане в следващите няколко години. Основната им насоченост е към опростяване на елементите, които в момента поглъщат голяма част от бюджетите за развойна дейност на отборите.
В това число влизат горивната система, структурите, които предпазват пилота при инцидент, дизайнът на предното крило, устройството на окачването и спирачките. Сред вариантите за понижаване на разходите влиза и намаляването на служителите в отборите.
В настоящия състав на Стратегическата група има по един представител на Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams и Lotus, като всеки от тях разполага с един глас - общо 6. ФИА и собственикът на търговските права CVC Capital Partners имат по 6 гласа и допълват всички 18 в групата.