Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Всичко за новия Audi A3 Sportback

05.03.2020 10:41

Моделът с пет врати от премиум-сегмента на компактния клас получава нов дизайн

С модела A3 през 1996 г. Audi положи основите на премиум сегмента в компактния клас. Сега на пазара излиза четвъртото поколение на успешния модел – спортно, дигитализирано и максимално свързано. Под прогресивно оформената каросерия на новия A3 Sportback се крият множество технологични иновации от висшия клас, особено в области като инфотейнмънт функциите, ходовата част и асистиращите системи за водача.

С нов профил: дизайнът и светлините

Компактни пропорции и спортен дизайн – това са ключовите елементи в оформлението на Audi A3 Sportback. В областта на предната част широката решетка Singleframe и големите вентилационни отвори засвидетелстват за динамичния характер на този Premium-компактен модел. Линията на рамената на каросерията се простира от предните фарове до задните светлини на автомобила. Повърхността под въпросната линия е вдлъбната навътре – един нов за дизайна на Audi мотив, който има за цел още по-ярко да подчертае широчината на калниците. Друга интересна иновация са дигиталните дневни светлини, интегрирани в Matrix-LED-фаровете. Те се състоят от три компонента с по пет LED-сегмента, създаващи специална графика на светлините и правещи A3 разпознаваем отдалеч. В интериора ви очаква естествено продължение на спортния и висококачествен дизайн – с новия елемент за управление на трансмисията, декоративни апликации от алуминий или карбон, характерни дръжки за отваряне на вратите и Black-Panel-оптика за инструменалното табло. За първи път тапицериите са направени от рециклирани пластмасови бутилки, украсени със стилни контрастни шевове.

Пълна дигитализация: ергономична концепция и контролни прибори

Кокпитът на A3 Sportback е изцяло фокусиран около водача. Той използва познати елементи от моделите от висш клас на марката и е серийно оборудван с 10,1-инчов тъчскрийн, който е позициониран в средата на инструменталното табло. Въпросният чувствителен екран разпознава ръчно въвеждане на символи, дава акустична обратна връзка и позволява управление на функциите посредством фрази от всекидневната реч. Комбинираният инструмент, чийто изглед водачът може да управлява от мултифункционалния волан, е наличен серийно в изцяло дигитално изпълнение. Допълнителни функции, като например голямо изображение на навигационната карта, предлага наличният като опция Audi virtual cockpit. В своята Plus-версия той е с диаметър 12,3 инча и дава на водача избор между три различни изгледа, сред които графика със спортна визия. По желание на борда на автомобила идва и Head-up-дисплей, който прожектира най-важните за шофирането данни директно на челното стъкло, в непосредственото зрително поле на водача.

По-интензивни отвсякога: инфотейнмънт-функциите

Зад MMI-ергономичната концепция се крие третата генерация на модулната платформа за инфотейнмънт-системи на концерна. Тя може да се похвали с десетократно по-бърза изчислителна мощ в сравнение с предшественика си, и отговаря за всички възможности за свързаност, сред които провеждане на телефонни разговори, услугите на Audi connect с LTE Advanced-скорост и интегриран WiFi-Hotspot.
 
Индивидуалните настройки могат да бъдат запаметявани в до шест потребителски профила – от климатичната инсталация и позицията на седалките до често избирани цели за навигационната система и редовно използвани медии. Серийно е налично дигитално радио DAB+, като опция се предлагат също така Online- и Hybrid-радио. Програмирането на маршрути е станало още по-гъвкаво и по-просто: навигационната система осигурява прогнози за развитието на пътната обстановка, сателитни изображения с висока резолюция от Google Earth и богати на детайли 3D-модели на редица европейски градове. Audi connect допълва т.нар. Points-of-Interest-обекти посредством снимки, работно време и оценки на потребители. Към асоримента на connect-услугите спадат и така наречените Car-to-X-Services. Те помагат на водача да намира свободни места за паркиране по улиците или да преминава по зелена вълна посредством комуникация със сървърите за управление на светофарните уредби. За свързването на A3 Sportback със смартфона отговарят  myAudi App, Apple Car Play или Android Auto, както и Audi phone box.

Последният отговаря за свързването на смартфона с външната антена на автомобила и позволява използването на функция за индуктивно зареждане. Скоро след пазарния старт на модела клиентите ще могат да се възползват и от предимствата на Audi connect ключ, който позволява отключване, заключване и стартиране на автомобила посредством работещ на основата на операционна система Android смартфон, а наред с това дава и достъп до Amazon Alexa.

По-култивирани: двигателите

Новият Audi A3 Sportback стартира в Европа с три двигателя – 1.5 TFSI със 110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 5,1 – 4,8*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 116 – 111*), както и 2.0 TDI, наличен във варианти с 85 кВт (116 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 3,6 – 3,5*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 96 – 92*) или 110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100км: 3,9 – 3,7*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 103 – 98*). Всички двигатели впечатляват с мощна тяга и култивирана работа. Първоначално предлаганите двигатели ще слизат от конвейера в комбинация със задвижване на предните колела. За предаването на тягата се грижи шестстепенна механична трансмисия или превключваща със светкавична бързина седемстепенна предавателна кутия с два съединителя S tronic, чийто скоростен лост вече е представен под формата на компактен селектор. С негова помощ водачът управлява функциите на предавателната кутия посредством натискане и издърпване. Скоро след пазарния старт на модела, Audi ще продължи да разширява последователна моделната палитра на модела, включително с модификации с електрифициран задвижващ тракт и версии със задвижване на четиририте колела quattro.

Още по-рафинирана:  ходовата част

Ходовата част на новия A3 Sportback – с многозвенно окачване с четири носача на задния мост за версиите с мощност над 110 кВт (150 к.с.) – има спортно-балансиран характер и съчетава високо ниво на динамика с добър комфорт на возене. По желание на клиента се предлага и окачване с адаптивно регулиране на амортисьорите, което същевремено снишава каросерията с 10 милиметра по-близо до пътя. При избор на този вариант всеки от амортисьорите автоматично се настройва спрямо състоянието на настилката, ситуацията на пътя и избрания от системата Audi drive select режим – за изпълнението на още по-широк асортимент от възможности между комфортно преминаване през неравности до максимално динамична управляемост. При спортното окачване – серийно при наличие на екстериор S line и опция при останалите варианти – акцентът напълно очаквано е поставен най-вече върху динамиката. Благодарение на по-твърдата настройка на амортисьорите и пружините, както и на намаляването на клиренса с 15 милиметра, компактният модел не само лежи по-близо до пътя, но и предлага по-интензивен контакт с пътя.

Още по-съвършени: асистиращите системи за водача

С помощта на технологиите Audi pre sense front, асистентът за рязко заобикаляне на препятствия и предупреждението за неволно напускане на пътната лента A3 Sportback прави всичко възможно, за да намали риска от инциденти с други участници в движението и серийно предлага високо равнище на безопасност. Като опция се предлагат още множество асистиращи системи, сред които асистент за смяна на лентата, асистент за приближаващи обекти при слизане от автомобила, както и асистенти за кръстовища и за паркиране. Адаптивният асистент за шофиране подпомага водача при надлъжното и напречно водене на автомобила, като технологията до момента е позната основно от висшия клас автомобили. Въпросният асистент поддържа скоростта и дистанцията спрямо движещите се отпред превозни средства и посредством плавни намеси в електромеханичното кормилно управление спомага за задържането на автомобила в лентата на движение. По този начин значително се повишата нивото на комфорт при шофиране, особено при дълги преходи.

Оптимизирана: концепцията на вътрешното пространство

Новият A3 Sportback предлага повече вътрешен простор и функционалност при запазени компактни външни размери на каросерията. С дължина от 4,34 метра и широчина 1,82 метра без огледалата моделът от компактен клас е пораснал с около три сантиметра в сравнение с прекия си предшественик. Височината от 1,43 метра и междуосието от 2,64 метра са останали непроменени. Вместимостта на багажника в зависимост от положението на задните седалки варира между 380 и 1.200 литра, а дъното на товарния отсек може да бъде настройвано в различни височини. По желание на клиента се предлага електрическо задвижване на задния капак, което може да се командва и посредством жест с крак.

Вече фиксирани: пазарният старт и цените

Предварителната продажба на Audi A3 Sportback на много от европейските пазари започва още от месец март 2020 г., като първите доставки се очакват през май. Версията 1.5 TFSI със  110 кВт (150 к.с.) (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,1 – 4,8*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 116 – 111*) стартира от 28.900 евро. Пазарният дебют на модела включва и специална Edition-серия на модела –A3 Sportback edition one с ексклузивни елементи в оборудването. Екстериорът например се отличава с характерни детайли в Platinum матово сив цвят, потъмнени Matrix LED-светлини и 18-цолови джанти в цвят Titan сиво. Интериорът S Line от своя страна може да се похвали с напълно нови спортни седалки с интегрирани подглавници, алуминиеви декоративни лайстни и педали от неръждаема стомана, подчертаващи динамичния характер на автомобила.


Посочените данни за разход на гориво или електроенергия и вредни емисии са измерени посредством законовите изисквания. Новата изпитателна процедура за измерване на разхода и емисиите CO2 е ориентирана към реалното всекидневно шофиране. От месец септември 2018 тя замени актуалния досега стандарт NEDC. Заради по-реалистичната методология на симулация на условията, разходът, измерен по WLTP, както и емисиите CO2, в много случаи отчитат по-високи стойности спрямо стойностите, измерени по NEDC. 

WLTP е съкращение от Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. В превод това означава "световно хармонизирана изпитателна процедура за леки и лекотоварни автомобили" и описва новата изпитателна процедура, според която се установяват разхода на гориво и вредните емисии на новите автомобили. На основата на събирани в световен мащаб данни за експлоатация в реални условия в бъдеще ще бъде много по-лесно да се правят по-реалистични замервания в лабораторни условия. По този начин WLTP взема под внимание не само различни ситуации и типични за всекидневното шофиране условия, но се влияе и от оборудването и теглото на тествания автомобил.

Към момента е задължително да бъдат обявявани данните, изчислени по NEDC. Когато става дума за нов модел автомобил, който е хомологиран по WLTP, стойностите по NEDC се пресмятат на база на показателите по WLTP. Допълнителна информация за данните по WLTP все още се предоставя доброволно, докато обявяването й стане задължително. Данните по NEDC не се ограничават до даден автомобил и не са част от търговската оферта. Те служат единствено за сравнение между различни модели и могат да варират в зависимост от оборудване (допълнителни аксесоари, размер на гумите и т.н.), които променят например теглото, съпротивлението при търкаляне на гумите и аеродинамиката; данните за разход на гориво емисиите CO2 и динамичните показатели могат да се влияят също така от метеорологични особености, специфики на трафика и индивидуалния стил на шофиране.

Допълнителна информация за официалния разход на гориво и за официалните количества на емисиите на CO2 при новите леки автомобили можете да откриете в „Справочник с данни за разхода на гориво, емисиите на CO2 и разхода на електроенергия при новите леки автомобили“, който се предлага безплатно във всички търговски представителства на компанията и всички места за продажба.

Коментари
comments powered by Disqus