VW публикува окончателните технически характеристики на Golf blue-e-motion. Електромобилът ще се появи на пазара през 2014 г.
През май VW представи прототипната версия Golf blue-e-motion пред германския канцлер Анхела Меркел. Сега обаче е ред на серийния модел, който ще излезе на пазара като масов модел през 2014 г.
Golf blue-e-motion се задвижва от електродвигател с максимална мощност от 85 кВт (115 к.с.) и 270 Нм въртящ момент. При стандартни условия обаче водачът ще може да разчита на 50 кВт (69 к.с.), които се предават към предните колела посредством едностепенната трансмисия EQ 210. Динамиката на Golf blue-e-motion е впечатляваща за електромобил – ускорение от 0 до 100 км/ч за 11,8 секунди и максимална скорост от 135 км/ч.
За захранването на Golf blue-e-motion отговаря пакет литиево-йонни батерии с капацитет от 26,5 кВт/ч, достатъчен за автономен пробег от 150 километра. Именно към него е насочена основната развойна дейност във Волфсбург, ето защо очакванията са за по-голям пробег, когато електромобилът се появи на пазара.
Батериите на новия електромобил, които имат автономна система за въздушно охлаждане, са разположени в багажника, под задната седалка и в централния тунел между предните седалки. Обемът на багажното отделение обаче страда от този факт – 237 литра, като при стандартната версия е 350. Теглото на електромобила очаквано е по-високо от това на аналогичния модел с ДВГ, а именно 1545 кг.
Golf blue-e-motion ще получи специални контролни уреди, които ще информират водача за основните параметри на задвижващата система и най-вече – максималния пробег, който е възможен без зареждане. На волана ще откриете планки, но те не са смяна на предавките, а за избор на степента, в която силовият тракт на Golf blue-e-motion може да усвоява отделяната кинетична енергия. Позициите са 4, като при D електромобилът се държи като стандартно превозно средство и намалява постепенно, докато при D3 системата за възстановяване на кинетичната енергия се използва в максимална степен и започва веднага да забавя движението при връщане на педала на газта.
Водачът може да избира и три базови режима на настройки - Normal, Comfort+ and Range+. При Comfort+ Golf blue-e-motion разполага с пълните 85 кВт, докато при Range+ максималната мощност е ограничена на 65 кВт, върховата скорост – на 115 км/ч, а климатичната система е изцяло деактивирана.
VW Golf blue-e-motion се зарежда посредством куплунга, монтиран под емблемата на радиаторната решетка. За съжаление няма информация за времето, необходимо за един пълен заряд посредством стандартната електрическа мрежа или системите за бързо зареждане.
Анонимен
Нищо му няма на багажника. Явно нещата сериозно вървят към електродвигателите. Всички големи работят сериозно в тази насока. За пробег и време на зареждане всичко ще си дойде на мястото с времето. Взе да ми се кара такова чудо.
Анонимен
Аз прочетох някъде, че ще има и ДВГ, който щял да работи като генератор и щял да увеличи пробега. Тук се говори за чист електромобил.