След четири години на пазара и 700 000 продажби оригиналният Lavida ще отсъпи място на втората версия. Тя ще се предлага отново в Китай, което е и причината да дебютира на автосалона в Пекин.
Приликите с Passat може и да са очевадни, но Lavida е представител на компактния клас и е по-близо като позициониране до американския NMS или до Jetta. Все още няма информация за платформата, на която е базиран новия модел, но предшественикът му използваше тази на Skoda Octavia (PQ34 на VW).
Три бензинови двигателя ще работят под капака на Lavida – двулитров и 1,6-литров с атмосферно пълнене и 1,4-литров с турбо, чиято мощност ще бъде 140 к.с. Стандартна за модела е шестстепенната механична трансмисия, но в списъка с опциите попада и седемстепенната DSG.
От VW обещават по-високи нива на комфорт и безопасност спрямо предишната версия на Lavida, за което свидетелстват стандартните ABS, ESP и предни въздушни възглавници.