Кабинетът одобри проектозакон, който проправя път за колективен иск срещу производителя
Около 2 млн. собственици на дизелови автомобили в Германия могат да се присъединят към съдебни дела, за да потърсят обезщетение от Volkswagen, каза в сряда министърът на правосъдието Катарина Барли.
Германският кабинет одобри проектозакон в сряда, който проправя пътя за колективен иск срещу автомобилния производител, който през 2015 г. призна, че е използвал нелегален софтуер, за да измами тестовете за емисии на дизелово гориво в САЩ.
Проектозаконът има за цел да улесни присъединяването на хората към правен казус, като по този начин бъдат избегнати високите разходи, които иначе биха могли да ги спрат да предприемат правни действия. Само определени асоциации имат право да започнат производство.
"Има данни, че около два милиона собственици на дизелови автомобили могат да се възползват от това правно действие", каза Барли.
Собствениците на автомобили с нелегален софтуер могат да искат обезщетение само до края на 2018 г., така че коалиционното правителство на канцлера Ангела Меркел иска да гарантира, че законът ще влезе в сила най-късно на 1 ноември тази година.
"Ние правим този тип правна норма толкова публично, за да сигнализираме на засегнатите шофьори с дизелови автомобили, че имат сравнително кратък прозорец, в който да отправят исканията си към съда", подчерта Катарина Барли.
Министърът на околната среда Свенжа Шулце заяви: "Това е важен инструмент, особено за засегнатите шофьори с дизелови автомобили по делото с Volkswagen.
Volkswagen заяви, че проектозаконът не променя факта и счита, че твърденията срещу него в Германия са неоправдани и че очаква огромното мнозинство от тях да бъде отхвърлено.
Клаус Мюлер, шеф на Федералната асоциация за защита на потребителите, заяви, че скандалът с Volkswagen е "само върха на айсберга", а проектът на закон може да помогне на потребителите да се възползват от правата си в много други области.