Автономната студия с електрическо задвижване бе разкрита на Женевския салон
Volkswagen представи в Женева студията Sedric („self driving car“) – електрически автомобил с автономно управление. Това означава, че всеки може да го използва, както някога Кит за Дейвид Хаселхоф. Вместо кормило и педали има само три бутона и екран.
Матиас Мюлер каза непосредствено при откриване на вечерното заседание на концерна VW: "Много хора обичат да хванат волана в собствените си ръце, но…", главният изпълнителен директор на Volkswagen продължи, "…автономното шофиране се превръща в по-безопасна и по-ефективна мобилност ". Мюлер е убеден: "Всъщност самоходните автомобили без волан ще бъдат често срещано явление в най-близко бъдеще“.
Бъдещето на Volkswagen определя стратегията "ръка за ръка". Тази стратегия ще превърне концерна VW от автомобилен производител в концерн, предоставящ мобилни услуги. Според Мюлер VW възнамерява да инвестира няколко милиарда в това развитие през следващите години. След участието си в Gett и създаването на MOIA, VW стъпва на автомобилното изложение в Женева с VW Sedric („Self Driving Car“), студия на мобилността на бъдещето, с която ще даде "конкретна перспектива за автоматизирано управление от най-високо ниво (Level 5). Ниво 5, означава, че Sedric няма нито педали нито волан, той се движи съвсем сам. Например, пътува сам към собственика си, за да го прибере. За това собственикът ще трябва само да натисне един бутон, така нареченият „One-Button“, малко устройство, което изглежда като iPod-Shuffle. „One-Button“ има SIM карта, която му позволява комуникация със Sedric.
VW Sedric – не е за всеки, а за части
Наистина, VW иска да си представи, че Sedric е също и автомобил за продажба, но най-вече това да бъде един автомобил за резервни части. Например когато пътувате "Споделено пътуване" в чужд град и автомобила ви има нужда от резервна част. Sedric не е задължително да бъде на VW, но също може да носи етикета и на друг концерн. Така Sedric Basis, може да бъде цяла система за мобилност: Car Sharing (споделяне на автомобил), както е известно от Car2Go, Ride Sharing дигитално организиран общ автомобил или мобилни услуги, подобни на таксиметровите- всичко това ще бъде възможно със Sedric.
И нека да бъдем честни: Car2Go, който се движи сам, може да бъде също много полезен, след посещение в кръчмата. Тъй като няма нужда от интервенция, автомобилът може да се използва дори от хора без шофьорска книжка. Вие извиквате автомобила от One-Button (един бутон), като например времето на пристигане се появява на цветния дисплей или вибрационни сигнали могат да водят слепи хора, към превозното средство.
И ако някой си купи такъв автомобил за лична употреба, то той ще спечели от възможността за автономно управление. За разлика от днешните автомобили, този автомобил може сам да отиде да пазарува или да посрещне гост от жп гарата.
VW Sedric – никаква прилика с Golf и Polo
По отношение дизайн, новата технология има драматичен ефект. Sedric е доста по- различен от Golf или Polo: Няма капак на двигателя, колелата са изцяло извън одеждата и са покрити. На покрива на предната и задна част са монтирани камери и сензори. Дизайнът наподобява най-вече на VW бус. И тъй като Sedric се базира на модулна електрическа конструкция (MEB), той прилича по-скоро на I.D. Buzz. Защото, подобно на I.D. Buzz, модулът на батерията е разположен под подовата настилка между осите, електромоторите са разположени в близост до колелата, което гарантира достатъчно пространство вътре.
Дневна за четирима пътници
Междуосието, което не е много по-дълго от стандартните, прави от Sedric истински салон за четирима пътници, които могат много лесно да се качват и слизат през една врата от две части, като ще трябва да вземат багажа, със себе си вътре.
Седалките са разположени по двойки една срещу друга, където само тези които гледат към посоката на движение в концептуалния автомобил, наистина са удобни. При другите автомобили седалките са тапицирани доста икономично. Бутоните за управление на Sedric са разположени между най-удобните седалки: те са обозначени с надпис „Stop“, „Go“, и „Call“. "Това е най-обикновен интерфейс HMI (Human Machine Interface), който можете да си представите", казва Йохан Юнгвирт, който от 2015 година е главен директор дигитални технологии на Volkswagen.
Интериорът е светъл и приветлив. Подът е равен и изглежда като покрит с бамбуков паркет. Богатата тапицерия с кожа от бреза (материал, изработен от кората на бреза) ни връща към природата.
Тя е дори на борда: растенията пред задния прозорец подобряват климата в помещението. Въздушен филтър от бамбуков въглен пречиства влизащия отвън въздух. В предната част се намира голям, полупрозрачен OLED екран, който забавлява и информира, с помощта на Augmented Reality, например показва маршрута. По време на презентацията на екрана на няколко пъти беше показан маршрутът от летище Женева до мястото на провеждане на събитието. Но да се погледне през екрана все още е невъзможно.
Има също и истински автомобили
Sedric е разработен от центъра за развойна дейност- Future Center Europe в Потсдам и изследователския екип от Волфсбург - и всичко това в една година, през която компанията иска да пусне 60 нови модела. Между тях са и любимците като Skoda Yeti, Porsche Cayenne, новите серии като Golf-SUV T-Roc и класикът VW Polo. Всичко това са автомобили с волан и педали, за персонално шофиране. Между другото, Audi A8 стъпва още тази година, както гордо заявява Матиас Мюлер, като автоматизирано превозно средство, с най-малко 60 км/ч в задръстване на магистралата.
Може би защото VW Sedric никога няма да стигне далеч, но и това е достатъчно, когато автомобили с автономно шофиране "правят живота в градовете ни по-добър, по-безопасен, съхранявайки природата и щадейки околната среда", обещава Матиас Мюлер.