Закон е задвижването на всички колела и седемскоростна DSG трансмисия
След скандала на VW през 2015 с отработените газове, сега е спокойно, като изключим горещата версия на VW Golf. В момента VW тества прототипа под каросерията на стария Golf.
Днес, както и тогава, гърмящият звук на петте цилиндъра струи от овалните изпускателни тръби. По-точно, 2,5-литровия тредови петцилиндров, който понастоящем е актуален в Audi TT и новото Audi RS3. И в двата модела, турбо двигателят изпраща 400 к.с. към коляновия вал и достига въртящ момент от 480 Нм.
VW Golf R420 като финално издание на модела
Защо петцилиндровият двигател тупти в MQB-Golf? Още през 2014 на изложението Auto China Volkswagen представи Golf R400, студия с двулитров четирицилиндров двигател и както подсказва името с 400 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Малко по-късно двигателят бе тестван в студията Audi TT Quattro, спортна концепция с 420 к.с. Следователно, спекулациите за свръх -Golf R са в посока 420 к.с. Оборудван с петцилиндров двигател, би било съвсем приемливо да има Golf R400 (400 к.с.) или R420 (420 к.с.), може би като специална серия при смяна на модела VW Golf 8 през следващата година.
Визуално, моделът ще трябва да се адаптира към сегашния стил на серията, който на старта се отличава с голям спойлер, спортно шаси и широки гуми. Спирачните апарати във Wave дизайн осигуряват надеждното спиране и впечатляващи престилки. Закон е задвижването на всички колела и седемскоростна DSG трансмисия. VW е обновил интериора на Golf R400 / R420 в спортен стил - спортни седалки, спортен волан, алуминиеви елементи и различни R лога. Цените? Понастоящем мощният 310 к.с. VW Golf R с 2,0-литров TSI и шестстепенна ръчна скоростна кутия струва 40 675 евро, с DSG - 42.675 евро. Audi RS3 Sportback с 2,5-литровия TFSI се предлага за 54 600 евро в ценовата листа. Вероятно еквивалентният Golf ще струва около 50 000 евро.