С дължина 4,43 метра, широчина 1,81 метра и височина 1,68 метра Tiguan действително превъзхожда по размери Golf Plus (който е дълъг точно 4,21 метра), но все още е значително по-компактен от своя голям събрат Touareg с неговата каросерийна дължина от 4,76 метра. Представител на auto motor und sport имаше привилегията да участва на заключителните тестове на автомобила в Намибия.
Според маркетинговия отдел на фирмата, новият модел попада в категорията на градските многофункционални автомобили, които са напълно годни за употреба от хора с активен начин на живот през свободното им време. Задната седалка може да се мести 16 в хоризонтално положение, а багажникът побира между 470 и 600 литра. Тази концепция е заимствана от Golf Plus (между другото вътрешността на Tiguan показва доста близко до този модел оформление), но от VW обещават значително повече емоции.
Функционалност и рафинирана техника
Офроуд-навигационната система RNS 500 разполага с 30-гигабайтов твърд диск, и разполага със цял куп функции, спомагащи ориентирането през пресечен терен. Управлението на тази система е основано на нов принцип, включващ бутони за основните менюта, два въртящи се бутона и сензорен дисплей, като тази технология по-нататък ще бъде използвана и за моделите Touran, Touareg и Passat.
Системата за задвижване на четирите колела работи на основата на Haldex-съединител и технически погледнато автомобилът е по-близък до Passat, отколкото до Golf: например ходовата е заимствана от Passat 4motion и е получила усилена алуминиева подрама. Инженерите на марката са особено горди с новата генерация на електромеханично управление, която са вложили за пръв път в този модел. Специална технология се грижи за намаляването на вибрациите във волана при преминаване през груби неравности или препятствия от типа на камъни, буци пръст и т.н.
На пътя автомобилът трябва да се държи като Golf и Touran
VW обещават прекрасен обзор във всички посоки, както и безупречна от всяка гледна точка ергономия. Базовото изпълнение на Tiguan стъпва на 16-цолови колела, Zoll-с гуми 215/65, а допълнително се предлагат 17-цолови с гуми 235/55 и 18-цолови с гуми 235/50, комфортът на возене остава добър дори при избор на най-големите колела, а поведението на пътя практически не се отличава по нищо от това на един Golf или Touran. Новата версия на двигателя 1.4 TSI разполага със 150 к. с. и се справя повече от добре с теглото на 1,5-тонния автомобил. Агрегатът реагира спонтанно при подаване на газ и осигурява отлична динамика. Интересно е да се отбележи, че трансмисията на модела е с по-къса първа предавка от всеки друг модел на марката VW.
Специален офроуд-пакет
Tiguan ще може да бъде поръчан и в специална модификация Track&Field, която отпред може да се похвали с 28 градуса ъгъл на атака. Друг интересен детайл от офроуд-пакета е допълнителният режим на работа, който променя характеристиките на всички електронни системи в автомобила с цел подобряването на поведението през труден терен. Предвидени е и електронен асистент за потегляне по наклон, но въпреки всичко: клиренсът на автомобила е 190 милиметра, така че независимо от впечатляващата за градски всъдеход техника, няма повод човек да очаква наличието на незапомнена проходимост.
Текст: auto motor und sport
Снимки: Volkswagen
didkotooo
hmmm taya li haresvate li be prepori4vam vi ford kugaaaaaa taya ne me kefii izob6to
Doko Do
;) ;) ;) Avtomobila e na mn.mn. dobro nivo pora4al sam si Tuguan, no 6te go polu4a 4ak Noemvri...ina4e vsi4ko e na nivo..vse pak tova e edin iztinski VW!!!!
madlen
porachala sam TIGUAN na 2.02.2008 no za moe nai-goliamo razocharovanie ste doide septemvri a triabvashe da e iuni,iuli.Imalo nedostik na avtomatichnite skorostni kotii.Otzivite za nego sa mnogo dobri i az ste go izchakam.A otnosno Q5 e 60000 evro v Germania
shhhh
ba6ta mi misli da si kopuva takava, no o6te ne e re6il. Kazvam 4e e bsna >:-)
anet
Imam takyv ot skoro-sport&style-automat i moga da kaja 4e e strahoten.Moje bi za jena e perfekten variant
4i4o_mar4o
ne se izkazvaite nepodgotveni za tyning versiite >:-)
bate dimo
shte go iz4akame da se poiavi po balgarskite patishta da 4uem otzivite ne mi e speshen. mnogo mi e interesno oba4e koga shte se poiavi audi Q5 i dali cenata mu shte e blizka do tiguana
GEORGI
ale re6ava6 si sam ama samo da ti gaja che veche sa sprqli porachkite 6tot zavoda e prenatovarqn samo eityi e che 6e doide sled 5 mesecha :) ;)
bate dimo
ima vid, jena mi iska da i pora4am no sam leko skepti4en.kato se ima predvid 4e tuarega se okaza moje bi nai zle ot vsi4ki avtomobili v negovia klas i 4esto vliza v servizite kakvo li da o4akvame ot tozi parketnik. cenata na nivo sport&styl + navigacia(bez neia interiora izglejda adski sku4en)+paket ambiente,farove za magla, ksenon i paket svetlini e 68 570lv s avtokasko 72 000 lv otnositelno ponosima cena.
GEORGI
vas kefi li vi ??? pi6ete
GEORGI
aa za chenata tova ne e vqrno tq e 65000lv. s ekstrite avtom.skorostna kotiq , komputar , koja i dr. ...
GEORGI
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :) :) :) :) mnogo e qka i az sam si porachal takava
todoroff
cenata e okolo 50 000 lv v germaniq e 23000 evro
gggg
Каква ще бъде цената му?
fnfbhbf
:) [b]super