Осемцилиндровият кросоувър се появи в Европа преди малко повече от година
Кросоувърът Volkswagen Touareg с V8 4,0 TDI дизелов битурбо двигател (421 к.с., 900 Нм) от 1 януари 2021 г. ще престане да отговаря на екостандартите - въведен е строгият стандарт Euro 6d-ISC-FCM. Затова беше решено да бъде преустановено производството на най-мощния Touareg. Негов официален наследник е хибридният Touareg R (462 к.с., 700 Нм), който все още не е навлязъл на пазара. В Германия осемцилиндровият двигател на Tuareg е посветен на специалната версия Last Edition, чийто тираж е ограничен до 400 единици. Продажбите ще започнат на 17 август. Цените започват от 104 361 евро.
"Последният" Touareg е базиран на R-Line с пакет Black Style. Клиентите ще могат да избират шест цвята на каросерията: две бели, сребристо, сиво, червено и черно. Диаметърът на джантите Suzuka е 21 инча. В средните колони ще бъде поставена ембема Last Edition със сериен номер (X / 400).
Вариантът Last Edition все още е представен само от една снимка (под заглавието) и това е "обикновен" Touareg V8 TDI с осемстепенна Tiptronic автоматична трансмисия и 4Motion задвижване на всички колела. Ускорява до 100 км/ч за 4,9 сек, харчи 7,4 л/100 км при комбиниран цикъл (NEDC) и отделя CO2 195 г/км.
Осемцилиндровият Touareg се появи на европейската витрина преди малко повече от година (в края на май 2019 г.) с ценови маркер от 89 825 евро, но сега той вече не се предлага в Германия. Обърнете внимание, че в САЩ Touareg изобщо не се предлага (Atlas е вместо него), а в Китай моделът е лишен от дизелов двигател. Версията с V8 4.0 TDI така и не стигна до Русия, но има V6 3,0 TDI двигател (249 к.с., 600 Нм).