Европейското законодателство изисква от 1 юли 2019 г. електромобилите да издават звук
С пристигането на електрически превозни средства, независимо дали са мотоциклети или автомобили, ние се възползваме от забележителна работна тишина, независимо дали за потребители или за жители... Но тази оперативна тишина не е без да създава проблеми с безопасността, особено за пешеходци, които вече не чуват, че опасността идва.
Освен това, за да се избегне това, европейското законодателство изисква от 1 юли 2019 г. електрическите превозни средства да издават звук от поне 56 децибела, когато карат по-малко от 20 км/ч, за да бъдат одобрени.
Принудени да спазват законодателството, производителите на автомобили и мотоциклети се забавляват, създавайки истински звукови подписи за своите превозни средства. Дотолкова, че всички ние разпознаваме пристигането на Renault Zoe с неговия стил „космически кораб“ или дори свистенето на Harley-Davidson LiveWire.
Но Yamaha иска да надхвърли това понятие за безопасност, за да предложи емоции на ездача на две колела и шофьорите на автомобили. Защото това, което ще липсва най-много на пилотите и другите ентусиасти на механиката, това наистина е предизвикващият шум от тяхната стойка.
За тази цел Yamaha разработи решение, което не е нищо друго освен звуково устройство, позволяващо да се пресъздаде нетипичен, приятен и разпознаваем звук. Така японският производител създаде отдел, който призовава инженери от Yamaha Motor Co и Yamaha Corp - които създават по-специално музикални инструменти - за да доставят правилните ноти.
Това подразделение, съставено от инженери, по този начин работи върху генератор на шум, наречен „αlive“. Хидео Фуджита (един от екипа, който е проектирал звуковите подписи в Yamaha) казва, че всичко е възможно: „Можете дори да пресъздадете звука на състезателните шушулки Star Wars.“
Но макар да можете да изберете своя собствен звук на двигателя съвсем просто, да го накарате да работи правилно е друга история. За да намерят най-доброто решение, инженерите експериментират и определят кои звуци резонират най -добре, когато водачът ускори, и как шумовете могат да бъдат засилени от рамката и компонентите на автомобила.
С този проект Yamaha желае да продължи усилията си да насърчава оценката на електрическите превозни средства. Всъщност компанията наскоро се ангажира да стане неутрална по отношение на въглерода като производител до 2050 г. Обърнете внимание също, че Yamaha не е единствената, която работи върху звука на своите превозни средства, тъй като BMW покани Ханс Цимер, точно това, а Kymco също разсъждава върху решение, доста подобно на това на Yamaha със своите модели RevoNEX и Ionex.