Швейцарецът ще се концентрира върху ангажиментите си със заводския тим на Porsche
Нийл Яни е част от екипа на Rebellion в Световния шампионат по издръжливост и въпреки че това е най-силният отбор при частниците, няма никакъв шанс да се бори за победата в конкуренция с двата заводски прототипа на Toyota. Най-доброто класиране за швейцареца от старта на суперсезона досега е третото място на „Фуджи”.
Повреда в системата за смяна на предавки провали състезанието на Яни, Бруно Сена и Матиас Беше още в самото начало на „1000-та мили на Сибринг”, а точката постави Беш в средата на надпреварата, когато катастрофира. Вероятно поредицата от слаби резултати и голямата разлика между заводските автомобили на Toyota и частните прототипи е причината Яни да насочи усилията си единствено към програмата на Porsche във Формула Е след финала на суперсезона.
„След „Льо Ман”, приключвам. Ще се фокусирам върху Формула Е”, коментира Яни за Motorsport.com след финала на „1000-та мили на Сибринг”.
„Имам приоритети. Когато марка като Porsche ти предостави възможност да караш някой от нейните автомобили, даваш всичко от себе си. За мен това никога не е било под въпрос?”
„Тук нямаме шанс. В шампионата сме единствено за да може Toyota да има някакви съперници. А моята цел не е такава. Шампионатът ми харесва, състезанията ми харесват, падокът ми харесва. Решението не е лесно, но понякога става така.”
„Това не означава, че няма да се върна. Не съм щастлив при настоящата ситуация, но и не съм нещастен тук. Със сигурност обаче тръпката не е като тази от предишните четири сезона.”
Съотборникът на Яни Андре Лотерер пропусна старта на „Сибринг” заради ангажиментите, които имаше към екипа си във Формула Е DS Techeetah и планираната сесия в симулатора. За мнозина това бе изненадващо решение, но не и за Яни.
„Андре има приоритети и дългосрочни цели. Съгласен съм с него. Това беше правилно. И той не пропусна абсолютно нищо, защото имахме проблеми със системата за смяна на предавки само осем минути след старта”, допълва Яни.
Другият автомобил на Rebellion също загуби ценно време заради аналогична повреда, което подари третото място на SMP Racing. Яни признава, че това не бил единственият проблем на швейцарско-английския тим. Неравностите на „Сибринг” са били сериозно предизвикателство за съотборниците му, както и работата с гумите.