Публичният дебют на прототипа ще се състои по време на състезанието за издръжливост "24-те часа на Льо Ман"
Френската компания Renault ще представи концепт на спортния автомобил Alpine на 13 юни 2015 г. Премиерата на прототипа ще се състои по време на състезанието за издръжливост "24-те часа на Льо Ман".
Следва да се отбележи, че концептът практически няма да се различава от серийната версия на автомобила, която се появи на пазара през 2016. Спортният автомобил ше носи името AS.
Всички технически характеристики на колата се пазят в тайна. Според неофициални данни спортистът ще получи 1,6-литров бензинов турбо двигател с четири турбини. Мощността на двигателя е 270 конски сили.
НовиятRenault Alpine с мощния 270 к.с. двигател на Nissan
Няколко седмици по-късно, на Фестивала на скоростта в Гудууд ще се наслаждаваме на Renault Alpine . Там марката ще отбележи своя 60-годишен юбилей, след което през 2016 Renault Alpine ще стъпи на пазара.
През 2012 г. Renault обяви, че възнамерява да възроди марката Alpine, французите подкрепиха това намерение със студията Renault Alpine A110-50. Тя се базира на някогашния успешен модел на Alpine- A110, който тежеше само 880 килограма и се задвижваше от 3,5-литров средноразположен V6двигател генериращ 400 к.с.
Серийният модел се придържа към концепцията със средноразположен двигател, зад пътниците работи един високоефективет 1,6-литров турбо четирицилиндров двигател на Nissan, достигащ до 1,8-литра, който генерира 270 к.с.
Никакъв карбон, само малко алуминий
Дори и по отношение на теглото, Renault Alpine е малко по-лек. Серията няма да използва карбон, а само алуминий и то в малки дози, Alpine ще тежи приблизително 1100 кг. В сравнение със студията, която е дълга 4,30 метра (1,96 м широка и 1,23 м висока), Renault Alpine ще бъде вероятно по-компактен.
Той ще се конкурира с Alfa Romeo 4C или Toyota GT86. Моделът ще се произвежда в Диеп, Френска Нормандия. Ценовият диапазон на Renault Alpine ще се движи както обикновено между 35 000 до 40 000 евро.
Caterham и Renault/Alpine вървят по различни пътища
Първоначално Caterham и Renault имаха съвместно предприятие, с което възнамеряваха да разработват и серийно да произвеждат два спортни автомобила. През 2014 г. съвместното дружество се разпадна и двете компании тръгнаха по собствен път. Причините за раздялата не бяха оповестени. Зад кулисите обаче стоеше разногласие, относно неспазване на срокове. Докато Caterham вече финализира своя дизайн, стайлингът на Renault ще трябва да бъде ревизиран след поредната анкета сред клиентите. Именно по тази причина пусковият срок и за идентичния Caterham трябваше да бъде отложен. Caterham обяви новия спортен автомобил със сензационната си студия Aeroseven през 2013. Оттогава нищо ново около проекта.
Известно е, че френският автомобилен производител Renault изкупи дела в британската компания Caterham Group от Societe Des Automobiles Alpine Caterham, като по този начин става едноличен собственик на проекта.
Societe Des Automobiles Alpine Caterham бе създадена през 2012 г. със съвместното участие на Renault и Caterham, за да възроди марката Alpine и да произвеждат собствени спортни автомобили.
Проектът за спортния автомобил породи редица разногласия, които бяха свързани с противоречивия дизайн на колата. Вероятно заради това, френският автомобилен производител реши да продължи да го разработва самостоятелно.