Кросоувърът може да бъде задвижван със задно предаване само с един мотор с 204 к.с.
Интригата с кросоувъра Volkswagen ID.4 не проработи. Вече знаехме как ще изглежда, какъв интериор ще има, а дебютът на сестринския модел Skoda Enyaq iV премахна повечето въпроси относно задвижващата система. Сега можем да завършим пъзела, като използваме преди това липсващите парчета. Volkswagen ID.4, построен на същата MEB платформа като Skoda, се оказа с по-малка дължина - 4584 мм срещу 4649. В същото време междуосието на двата електрически автомобила е еднакво - 2765 мм. Тоест не е имало опит за покушение над пътническото пространство, за разлика от багажника. Обемът му при Volkswagen е по-малък - 543 л вместо 585. А също ID.4 отстъпва по отношение на коефициента на аеродинамичен съпротивление - 0,28 спрямо 0,27.
Volkswagen ID.4 е оборудван стандартно с автоматични спирачни системи и разпознаване на пътни знаци, LED оптика с функция за автоматично превключване на дългите светлини, сонари за паркиране отпред и отзад, но ще трябва да доплатите за лети джанти. В базовото изпълнение - стоманени 19-инчови джанти.
Широчина на автомобила - 1852 мм, височина - 1631 мм, тегло - 2124 кг. Товароносимостта варира от 451 кг до 611 кг, а тегленото ремарке тежи 1200 кг. Кросоувърът, макар и все още лишен от задвижване на всички колела, но за офроуд собственикът може отчасти да разчита на просвет от 21 см.
Вътре е царството на сензорите: аналоговите клавиши и бутони са запазени само за електрически прозорци и аварийната сигнализация. Блокът за управление на режима на предаване е фантастично разположен от дясната страна на 5,3-инчовото цифрово табло (стандартно оборудване). Германците обещават място в салона на ниво клас над кросоувърите поради оптимизираното оформление, присъщо на електрическите автомобили. Например ID.4 има компактен централен тунел между предните седалки и изобщо няма подна гърбица.
В скъпите версии на електрическия автомобил има подобрени предни седалки с отопление и масажор, както и комбинирана тапицерия от кожа и микрофибър, която се състои от 20% рециклирани пластмасови бутилки. Безжичните медии с Apple CarPlay и Android Auto са стандартно оборудване.
Освон това ID.4 ще зарадва клиентите с мултимедийна система с тъчскрийн 10 или 12 инча и усъвършенствано гласово управление, адаптивно контурно осветление с диодна лента под предното стъкло, което променя сиянието в зависимост от пътната обстановка или режима на работа на различни автомобилни системи. Като опция, подобно на Skoda, се предлага автопилот Travel Assist, който работи на базата на активен круиз контрол, системи за поддържане на лентата и разпознаване на пътни знаци и използва данни от навигационната система. Срещу заплащане можете да получите head-up дисплей с добавена реалност и паркинг, който функционира без шофьор.
За пътници от втория ред - чифт конектори USB-C и блок за управление на климатика. Задната част на задния диван е от две части и ако го сгънете, обемът на багажника ще се увеличи от 543 литра до 1575.
Volkswagen ID.4 дебютира с една опция за задвижване, въпреки че пет опции бяха обявени веднага за Skoda Enyaq iV с пет врати. Немският електрически автомобил може да бъде задвижван със задни колела само с един електрически мотор с 204 к.с. (310 Нм). Ускоряването до сто във Volkswagen отнема 8,5 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. Литиево-йонната батерия с капацитет 77 кВтч обещава автономен пробег до 520 км при пълно зареждане според цикъла WLTP, а за зареждане на батерията с енергия за 320 км ще са необходими само половин час при зареждане от 125-киловатно зарядно устройство.
Пълното зареждане от устройство от 11 кВт ще отнеме седем часа и половина, а за зареждане на батерията със зарядно устройство от 125 кВт от 5% до 80% са необходими 38 минути.
По-късно ID.4 ще получи едномоторни модификации с мощност 148-179 к.с. (220-310 Нм), както и двудвигателно задвижване на всички колела, които имат 265-306 к.с. (425-460 Нм). Междувременно клиентите в Европа могат да поръчат електрически автомобили с 204 к.с.. В Германия базовият автомобил струва 43 329 евро, а с пет врати в добре дошли 1st Edition и 1st Max Editions - съответно 48 690 и 58 438 евро. За сравнение, Tesla Model Y в Европа струва около 45 хиляди евро. Производството на модела вече се извършва в Цвикау, а през 2021 г. сглобяването ще бъде организирано в китайските фабрики в Антине и Фошан и в американския Чатануга.