Елекроспортният автомобил отстъпи място пред нов кросоувър, задвижван на ток
Audi R8 E-Tron не може да се похвали с дълга история, единствено с много динамично развитие. Той е само от шест месеца на пазара и специалистите от Инголщадт вече се разделят с него. Всъщност не за първи път, такова двупозиционно отношение.
Без много шум и вайкания производството на електроспортния автомобил R8 E-Tron на Audi беше преустановено, който по-принцип се произвеждаше по поръчка. Сам по себе си той се числи към автомобилите с шептящо задвижване, което не може да е по-силно от R8-Stromer. Въпреки че характеристиките предвещават доста по-голям потенциал за гръмогласност, спринт за 3,9 секунди до 100 км с мощност от 462 к.с., 920 Нм въртящ момент, задвижване на задните колела, както и пробег от около 450 км.
По данни на Audi целта е да се концентрира върху подходящи за серийно производство електрически автомобили. Audi хвърли светлина върху тази перспектива още с концепта E-Tron Quattro, представен на IAA 2015. През 2017 Q6 ще види бял свят, за да стъпи през 2018 като изцяло електрически SUV, правейки безмълвни обиколки. След което в портфолиото повече няма да има място за престижен модел като електрическия R8.
R8 E-Tron като контрастен душ
Историята на страстите на електроспортистите от Инголщат датира отдавна. Още през 2012 тогавашният главен изпълнителен директор по развойната дейност Волфганг Дюрхаймер стопира R8 E-Tron. По късно, неговият наследник Улрих Хакенберг възнамеряваше да го пусне, като автомобил за нормалните пътища и отново възобнови работата над E-Tron и то доста много по-амбициозно отвсякога. "Той трябва да има пробег от 500 км", съобщи Хакенберг. Дали накрая продажбите са достигнали трицифрено число, може само да се предполага.