Фактът, че Seat Exeo е базиран на старата платформа на Audi A4, му дава голямо предимство – той е изключително зрял автомобил.
Exeo все още се произвежда на платформата на старото Audi A4. Специално за него в испанския завод Марторел край Барселона бе монтирана допълнителна производствена линия. Така започвайки кариерата си като модел на Seat, този автомобил практически не страдаше от детски болести.
Двигател: Както всички модели в гамата на концерна VW, и Seat Exeo разполага с богата палитра от двигатели. По принцип всички агрегати с турбопълнене са препоръчителни. Те предлагат от добра до много добра тяга при приемлив (за бензиновите) до нисък (за дизелите) разход на гориво. При последните препоръчителен е вариантът със 143 к.с. Той е икономичен, няма отчетлива слабост при потегляне като мощния (170 к.с.) TDI агрегат и разполага с достатъчен запас от въртящ момент. При автомобилите до моделната 2009 година ангренажните ремъци при всички дизели трябва да се сменят на 180 000 км, а след нея на 210 000. При бензиновите препоръчителен е 1,8-литровият двигател със 150 к.с., а за търсещите спортни усещания предложението включва двигателя на Golf GTI с 200 к.с.
Каросерия: Каросерията на Exeo е изключително здрава – на практика тази на стария А4 – но не предлага изобилие от пространство. Това се отнася в по-голяма степен за мястото отзад, което отстъпва на средното за класа. Багажникът също принадлежи към най-малките в сегмента. За целта можете да се насочите към представеното в средата на 2009 година комби ST.
Изработка: И тук се използват типичните за Audi процеси на чиста и прецизна изработка. Seat Exeo впечатлява с интересни детайли като вложки от истинско дърво.
Безопасност: Нивото на безопасност на Exeo е приемливо, но в класа има доста автомобили, които предлагат повече от това. В теста на Euro NCAP моделът получава четири от пет звезди, възможностите на спирачната система са задоволителни, налична е ESP, но системи за асистенция на практика липсват.
Ходова част: Както старото А4, Seat Exeo има склонност към недозавиване, която ограничава динамичните качества при сериозни натоварвания. Комфортът на независимото окачване обаче е напълно приемлив.
Кой двигател ви препоръчваме
Идеалният задвижващ агрегат за сравнително лекото Exeo е дизеловият common rail мотор с мощност от 143 к.с. В бензиновата гама подходящи са пъргавият 1,8-литров мотор със 150 к.с. и спортният двулитров агрегат с 200 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
Идеалният избор е комбито ST. Тъй като багажният обем на седана предлага скромните 460 литра, ST е по-подходящ за малки семейства. Той е доста популярен на пазара на употребявани автомобили.
От коя година да е моделът
От моделната 2011 година Seat Exeo се предлага с по-добро серийно оборудване.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Седемстепенната трансмисия с два съединителя е по-добра по всички възможни показатели от безстепенната. От края на 2011 година Exeo се предлага с препоръчителните ксенонови светлини.
Каква е цената
Добре оборудвани модели могат да се открият за под 15 000 евро. Seat Exeo е изгоден като употребяван автомобил.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Seat Exeo заема достойното трето място в средния клас според статистиката на Dekra за 2013 година. Фактът, че това на практика е префасонирано Audi A4 (B7), му дава добра основа по отношение на качеството и гарантира липсата на проблеми. Автомобилът е изключително зрял, а дългогодишното производство е напълно прецизирано. Какво би могъл да желае човек повече?
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили