Японците спечелиха за първи път 24-часовата класика на пистата „Сарт”
Фернандо Алонсо, Себастиан Буеми и Казуки Накаджима триумфираха в 86-ото издание на „24-те часа на Льо Ман”. И за тримата това бе първа победа, както и за заводския тим на Toyota, който най-накрая сложи точка на лошата си серия в най-популярната надпревара по издръжливост.
Решаващ за успеха на Toyota 8 се оказа четворният нощен стинт на Алонсо. Преди това испанецът, Буеми и Накаджима бяха наказани с 60 секунди престой в бокса заради превишена скорост в зона с жълти флагове. Това подари преднина от над две минути на Toyota 7 на Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес, но Алонсо неутрализира голяма част от аванса на своите съотборници и даде възможност на Накаджима да върне първата позиция за Toyota 8 приблизително осем часа преди края на надпреварата след прекрасно изпреварване срещу Кобаяши на "Мулсан".
Автомобилите на японския производител имаха брутално предимство спрямо частните прототипи в LMP1 и се движеха уверено към победа без каквото и да е напрежение. Въпреки това и двата екипажа на японците бяха наказания в седемнайсетия час на състезанието, като причината отново бе превишена скорост в зона с жълти флагове.
Това не оказа влияние на развоя на надпреварата. Отново обаче демонстрира, че в ключовите моменти отборът на японците допуска грешки.
Ситуацията ескалира час и половина преди края, когато темпото на Toyota 7 спадна брутално и ни върна спомените от 2016 година. Причината за слабото темпо на Камуи Кобаяши обаче беше меко казано комична. Японецът пропусна да мине през бокса и остана гориво. Дори и този инцидент, дори и последвалите две наказания обаче не попречиха на двойната победа на Toyota, която идва при отсъствието на дългогодишните съперници Audi и Porsche.
Най-добре при частните прототипи се представи екипажът на Rebellion 3. Густаво Менезес, Тома Лоран и Матиас Беш завършиха трети в генералното класиране, въпреки че направиха принудителни спирания заради проблеми с трансмисията и пода на автомобила.
В LMP2 категорията G-Drive Oreca 26 на Роман Русинов, Жан-Ерик Верн и Андреа Пицитола водеха букално от старта до финала на надпреварата и завършиха на пета позиция в генералното класиране пред другия автомобил на Rebellion с Андре Лотерер, Нийл Яни и Бруно Сена. Надпреварата за швейцарско-британския тим започна по възможно най-лошия начин когато предната част на автомобила на Лотерер полетя във въздуха след контакт с Toyota 8.
За съжаление в GTE Pro интригата беше единствено за третото място, след като още при първия автомобил за сигурност Porsche 92 взе огромна преднина. Микаел Кристенсен, Кевин Естр и Лорънс Вантоорн бяха безгрешни до финала, а Рихар Литц, Джими Бруни и Фредерик Маковиеки направиха успеха на германския производител двоен. Третата позиция остана за Ford 68 на победителите от 2016 г. Джоуи Хенд, Себастиан Бурде и Дирк Мюлер, които водеха жестока битка с Porsche 91.
Porsche взе още една победа, но в GTE Am класа благодарение на екипа на Патрик Демпси и Proton Competiton. Мат Кембъл, Жулиен Андлое и Кристиан Рийд направиха безгрешно състезание и заслужено оставиха зад гърба си Ferrari 54 на Spirit of Race. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.