Дори в крайна сметка да не получи това име, той ще бъде наследник на знаменития си предшественик си
Италианският братовчед на Mazda MX-5 е сниман за първи път без маскировка. Условно бе наречен 124 Spider, дори в крайна сметка да не получи това име, той ще бъде наследник на знаменития си предшественик си.
Четвъртото поколение на MX-5 трябва да благодари на Fiat, защото ако италианският производител не бе изкупил платформата на роудстъра на Mazda , не е сигурно дали японците щяха да продължат въпросната авантюра в тези трудни финансови времена. Всичко е добре, когато свършва добре; MX-5 ND се появи в края на лятото в дилърските центрове на марката и веднага установихме, че дъхът на неговата линия продължава да живее. Сега очакваме появата и на италианеца.
И със сигурност той няма да се забави, след като първите снимки на красавеца без камуфлаж, направени от Брайън Уилямс за Car & Driver, вече циркулират в мрежата. Първоначално роудстърът трябваше да се появи под марката Alfa Romeo, но сега вече е ясно, че ще носи емблемата на Fiat. И без значение под чия шапка: вече го нарекоха 124 Spider на името на известния кабриолет от 60-те до 80-те години, бъдещият роудстър очевидно ще обогати наследството му. Дизайнът на радиаторната решетка и погледната под "ъгъл" оптика (напомнят на 500X) изглеждат леко вдлъбнати в своите орбити, сякаш са много близо до оригиналния 124. Трябва да отбележим и рамката на предното стъкло със сив метал, един хромиран знак от прародителя.
Пилотската кабина по всяка вероятност ще прилича изключително много на тази на Mazda, кормилото също. Арматурното табло е по-изчистен вариант на MX-5 и със своя централен дисплей.
Ако вече почти знаем как ще изглежда автомобилът, остава въпросът какви двигатели ще задвижват бъдещия роудстър 124 Spider. Най-вероятен е моторът на Abarth 1,4 турбо (140-190 к.с- в зависимост от настройките). Говори се и за друг „горещ” мотор от Abarth, става дума за 1,7 турбо с мощност 240 к.с., монтиран в Alfa Romeo 4C и Giulietta QV. Каква точно ще бъде мощността под капака на автомобила с ниско тегло, все още не е известно (базовата версия на MX-5 тежи под един тон и се задвижва от 1,5- литров двигател).
Остава с надеждата, че премиерата на бъдещия роудстър ще се състои през март на изложението в Женева.