Компанията може постепенно да премине към производство само на електромобили
Като част от цялостната стратегия за електрификация на GM, марката Cadillac може постепенно да премине към производството само на електрически автомобили. Но засега става дума само за единични модели. И всъдеходът Lyriq ще започне трансформацията. За да подготви продажбите си, Cadillac изпрати искане до около деветстотин от своите дилъри: дали инвестират 200 000 долара за обновяването (инсталиране на зарядни станции, закупуване на инструменти, обучение на персонала), или получават откуп за отказ от марката.
Според Wall Street Journal 150 дилъри на Cadillac са избрали втория вариант. Това е приблизително 17% от дилърската мрежа. Всеки ще получи от 300 000 до милион доларо компенсация от автомобилния производител и ще спрат да представляват марката. Вярно е, че това споразумение позволява на тези центрове да продават нови автомобили Cadillac през 2021 г. и използвани такива до края на 2024 г.
Електрическият кросоувър Cadillac Lyriq беше показан през август като производствен прототип на 85%. Батерия от 100 Квтч ще осигури на автомобила автономен пробег от над 300 мили (482 км).
Производството на Lyric ще доведе до нов завод в Спринг Хил , Тенеси, в модернизацията на който GM инвестира 2 млрд. долара. Освен това там ще бъдат представени и други електрически автомобили на GM, така че Спринг Хил ще бъде третият електрически завод на концерна след предприятията в Детройт-Хамтрамк (известен още като Factory Zero, модел GMC Hummer EV) и завода за монтаж в Орион (Chevrolet Bolt).
Повечето дилъри на Cadillac продават и други автомобили на GM; за тях отказът от марката не трябва да бъде критичен. Но си струва да се има предвид предстоящото навлизане на пазара на Hummer EV и общия курс на GM за разширяване на дела на електрическите автомобили. Дилърите все още се нуждаят от адаптации, за да представят автомобили, захранвани с батерии. Както виждаме, този завой не подхожда на всички. Не става въпрос само за разходи. Основният доход на дилърите е поддръжка и ремонт, а поддръжката на електрическите автомобили е по-лесна и по-евтина от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. А броят на компонентите, които могат да се счупят, е по-малък. С електрификацията на автомобилната индустрия, дилърите (не само GM) са изправени пред дилема: да се адаптират към електрическия свят или да бъдат изключени. Историята с отказалите се от Cadillac е първият знак за предстоящите промени.