Берлин заяви, че иска да вложи още 2,5 млрд. евро в развитието на мрежите за зареждане
Във Франция са доволни, че от началото на тази година повече от един нов автомобил, регистриран във Франция на 16, е 100% електрически. Сериозно изостава, след като Германия току-що обяви, че през юли това число е значително увеличено.
Всъщност VDA (Verband des Automobilindustrie - Федерация на автомобилната индустрия) обяви, че повече от 10% от автомобилите, регистрирани м Германия през юли, са електрически.
По-точно 35 955 автомобила от този тип, или 11,4% от общите регистрации, бяха пуснати в експлоатация миналия месец. Това представлява увеличение с 288% в сравнение със същия месец на 2019 г. Общо от началото на годината в Германия са регистрирани 129 936 електрически превозни средства, или 8,5% пазарен дял (+ 128% в сравнение с до 2019 г., когато глобалният пазар падна с 30%).
Всъщност, докато френското правителство обяви увеличение на екологичния бонус от 6 000 на 7 000 евро, екипът на Ангела Меркел категорично го удвои. Наистина, като отидете от 3000 до 6000 евро, при условие за закупуване на автомобил, фактуриран за по-малко от 40 000 евро, той остава по-нисък от този, който е в сила във Франция, но символиката изглежда е съблазнила германците. Между другото, немската ставка на ДДС, приложима за автомобилите, също спадна с 3 пункта, от 19 на 16%. Помощ, която е в допълнение към силните промоционални операции, провеждани от марките.
Другата причина е, че немските производители мосово пуснаха електрически автомобили на местния пазар. Към днешна дата според VDA повече от 70 електрически модела носят емблемите Audi, BMW, Mercedes, Opel, Porsche или Volkswagen. И знаем, че когато националната индустрия се укрепи в пазарна ниша, тя бързо се разраства.
И накрая, Берлин заяви, че иска да вложи допълнителни 2,5 млрд. евро в развитието на мрежите за зареждане. Воля, която все още липсва във Франция и която може да попречи на прогресията на продажбите на електрически автомобили в страната.