Пилотът на McLaren все още не се е отказал от това да се бори за титлата, въпреки че три кръга преди края на сезона изостава с 28 точки спрямо лидера в шампионата Марк Уебър.
Причините Хамилтън да вярва в евентуалния успех са две – новата точкова система и фактът, че 28 точки се равняват на приблизително 11 спрямо миналогодишните от една страна и това, което се случи със самия него и Кими Райконен през 2007 г., от друга.
„Безспорно, става все по-трудно, напълно наясно съм с това, но при подобни ситуации винаги си спомням за сезон 2007 и това, което се случи в рамките на последните две – три състезания“, обяснява Хамилтън. „Мисля, че Кими (Райконен) изоставаше с 17 точки два кръга преди края, но въпреки това спечели шампионата. На няколко пъти имах възможност да науча, че титлата не е спечелена до последния възможен миг. Така че определено не съм се предал.“
Последните три старта за Хамилтън определено не са най-добрият период от състезателната му кариера. На „Монца“ и „Марина Бей“ той отпадна след удари съответно с Фелипе Маса и Марк Уебър, а на „Сузука“ трябваше да се примири с петото място след серия от проблеми.
Пилотът на McLaren катастрофира на осмия завой в средата на първата тренировка и впоследствие пропусна почти цялата втора, докато автомобилът му бъде възстановен. Третата сесия на практика не се състоя заради лошите атмосферни условия, но въпреки това Хамилтън даде впечатляващото трето време в квалификациите. Мъките в Япония обаче далеч не бяха приключили за него, защото екипът на McLaren бе принуден да смени скоростната му кутия, което означаваше пет места назад на грида. В надпреварата Хамилтън все пак се изкачи до четвъртото място, но в крайна сметка завърши пети, защото кара в последната фаза от състезанието само на предавки от четвърта до седма заради нова повреда в трансмисията.
„Съвсем не беше лесно на писта като „Сузука“, защото при нея завоите преминават постоянно от един в друг. Тягата ти трябва във всеки един момент, за да си на ниво. За щастие обаче, тъй като това е бърза писта, ниските предавки се използват рядко“, обяснява Хамилтън за премеждията си в Япония. „В неделя имах късмет, защото авансът ми спрямо шестия беше станал достатъчно голям и нямаше проблем да запазя петото си място. Добрата новина е, че новите правила ни позволяват да сменим скоростната си кутия за Корея, без да има наказание.“
„Все пак има и плюсове – завърших състезанието, спечелих няколко точки и останах в битката за титлата. Тази година по всичко личи, че постоянството е най-важният фактор за шампионата, така че всяка една точка е от значение. Искам отново да спечеля и отивам в Корея с вярването, че мога да го направя. И кой знае, ако стана първи, а другите претенденти имат проблеми и останат без точки, съм отново в играта!“
габровец
Ха,ха!!! Даже и на късмета му трябва малко късмет,за да те споходи...а колкото за спомените през 2007г.,едва ли го е забравил,за да си спомня от време на време...!!!
Aнонимен
Милиюък, бъди готов да натрупаш нови такива спомени. :)