В края на десетилетието всеки модел на Jaguar и Land Rover ще има електрическа версия
Новият шеф Тиери Болоре иска да преоткрие Jaguar като напълно електрическа луксозна марка. Така британският концерн, собственост на индийската група Tata Motors, се стреми да се превърне в компания с нулеви въглеродни емисии до 2039 г., включително основен преход към електрификация.
В края на десетилетието всеки модел на Jaguar и Land Rover ще се предлага с електрическа версия. По-нататък в своята програма за електрификация, Jaguar ще се превърне в само електрическа луксозна марка от 2025 г. От страна на Land Rover, шест варианта на електрически автомобили ще бъдат пуснати през следващите пет години, включително първият напълно електрически Land Rover, планиран за 2024 г.
Болоре каза, че планът Reimagine е проектиран да подчертае „качеството над количеството“. По този начин концернът иска да стане „доставчик на най-търсените автомобили за взискателни клиенти“.
За да стане позиционирането по-ясно, двете марки ще бъдат препозиционирани: Jaguar ще стане само електрическа компания, а Land Rover запазва философията си за авантюристи, като продължи да се движи нагоре. „Jaguar и Land Rover ще имат две ясни лица , вкоренени в тяхната богата история, за да дадат на клиентите два различни избора“, каза Болоре.
За да успее този електрически преход, Jaguar / Land Rover ще използва три архитектури: две, посветени на Land Rover, и нова 100% електрическа платформа (BEV), която ще бъде ексклузивна за Jaguar. По този начин бъдещите модели на Land Rover ще бъдат построени върху модулната надлъжна архитектура, която дава възможност да бъдат проектиране както двигатели с вътрешно горене, така и върху електрическата модулна архитектура (EMA или Electric Modular Architecture), фокусирана върху електричеството, но която също ще поддържа „усъвършенствани модели с ДВГ“.
До края на десетилетието JLR се стреми 100% от продажбите на Jaguar и 60% от продажбите на Land Rover да бъдат напълно електрически. Болоре намекна, че бъдещата гама на Jaguar Land Rover "ще включва няколко по-малко табели с имена", тъй като се фокусира върху най-популярните си модели.
Освен това Тиери Болоре каза още, че концернът се ангажира постепенно да прекрати дизеловите си двигатели до 2026 г. и да инвестира сериозно в технологията на водородните горивни клетки. Първите прототипи с технологията на марката Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) трябва да бъдат тествани по пътищата до края на годината.