Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Малък или по-малък: Част трета

24.08.2009 12:11 6
6
2571856521
Туит

Братята и сестрите от една и съща марка - Ford Ka и Fiesta, Opel Agila и Corsa, както и Toyota iQ и Aygo, ще се състезават в семейни двубои.

Дали евтините и интелигентно конструирани миниавтомобили са пълноценни алтернативи, които биха могли да вгорчат живота на класическите малки модели? В третата последна част на поредицата ams.bg ще ви представи сравнение между Toyota Aygo и Toyota iQ.

Преднина от една дължина

В Toyota вече са станали царе на игрите на думи. Първо пуснаха модела Aygo, чието име на английски звучи като I go („аз вървя”). А после дойде и iQ, който вероятно трябва да се разбира като коефициент на интелигентност, качен на колела. Но дали наистина е толкова хитроумен?

С дължина от 2,99 метра той наистина е много къс, но не може да бъде паркиран напряко като Smart. Предимството пред Aygo на паркинга води до сериозни ограничения във вътрешното пространство – в iQ могат да седнат удобно двама пълнолетни, на много къси разстояния трима, но четирима няма как да влязат.

При Aygo нещата изглеждат по-различно, тъй като моделът предоставя удобен подслон за четирима души с ръст 180 сантиметра и при това разполага с багажник от 139 литра. В iQ, ако използвате всички седалки, няма къде да поставите нормално дори едно куфарче с документи.

Равностоен двубой

Според критерия „безопасност” обаче по-малкият модел печели точки, понеже в Германия се предлага серийно с ESP, а за Aygo в изпитвания вариант City системата струва 445 евро допълнително. Дори в раздела за спирачките явен победител е триместният автомобил, докато Aygo спира осезаемо по-слабо.

По отношение на комфорта на окачването почти няма разлики. Aygo, който ускорява по-добре на високи предавки и демонстрира значително по-силна тяга на ниски обороти, се клати по-силно при завиване. За сметка на това изненадващо комфортният iQ не се движи съвсем стабилно по права линия. На бензиностанцията малчуганът поднася друга изненада във вид на по-солена сметка за бензин – причина за това е по-голямата челна площ на каросерията.

За предпочитане

В Aygo водачът може да се разположи по-удобно, отколкото в iQ, където позицията е прекалено висока, а седалката не се регулира вертикално. Независимо че гледате отвисоко обаче, в мини автомобила обзорът е по-лош – особено назад, където пред погледа ви се изпречват широки странични колони и опори за глава. Затова и паркирането с Aygo всъщност е по-лесно.

На пръв поглед интериорът на iQ изглежда по-висококачествен. Повърхностите обаче са прекалено податливи на издраскване и замърсяване. Тъй че все пак за предпочитане е откровено твърдата пластмаса на Aygo, който при съпоставимо оборудване струва в Германия със 780 евро по-евтино.

В този двубой преднината е в полза на AyQ, простете – Aygo.

Текст: Кристиан Бангеман

Заключение

Три мача между малък и мини автомобил – и в трите победител е по-големият. В случая с Ford Fiesta и Opel Corsa малките модели показват ясно, че светът на пълноценните автомобили започва от техния клас. А и макар и по-големи, те също са икономични.

Мъничките им конкуренти от същите фирми се отличават не само със значително по-лош комфорт на возене, но и с обстоятелството, че за защитата на ESP купувачът е принуден да плаща допълнително. Статистиката показва обаче, че твърде малък процент от клиентите поръчват ESP за този клас, следователно фирмите не са на прав път.

Могат да ви подразнят и някои индивидуални слабости по отношение на безопасността, като увеличаващия се спирачен път на Ка при многократно спиране и неприятното пътно поведение на Agila с пълен товар. Малко по-различно е положението при двойката на Toyota. Тук се налага клиентът да плати повече за един по-малък и функционално по-слаб автомобил. Победата на Aygo обаче не е толкова категорична, защото неговата ESP също се предлага срещу доплащане.

Текст: Александер Блох

Оценка

1. Toyota Aygo

По-евтин, по-икономичен, по-пригоден за всекидневието с четири използваеми места и багажник – в сравнение с iQ, Aygo е по-универсалният малък автомобил – при условие, че го поръчате с ESP.

2. Toyota iQ

Ако си купите iQ в качеството на уред за търсене на паркинг, значи правилно сте разбрали този автомобил. Разходът на мъника обаче е разочароващо висок. С оглед на също така високата цена материалите и изработката трябваше да бъдат по-добри.


Технически данни

1. Toyota Aygo 2. Toyota iQ
Работен обем --- ---
Мощност 68 к. с. при 6000 об./мин. 68 к. с. при 6000 об./мин.
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
13,6 сек 14,3 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
43 м 39 м
Максимална скорост 157 км/ч 150 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
6,5 л 6,8 л
Базова цена 11 920 евро 12 700 евро
Коментари

Trofilonapenderson
colio не разбира.Според мен и двете са много хубави,обаче в iQ наистина е много тясно,а и няма толкова много екстри колкото Aygo

gm
colio ти си смешен! Качвал ли си се в Aygo?

Pacho
Искам да споделя с вас, че скоро се замислих дали да си купим Смарт, като втори автомобил в семейството. Проблема се оказа точно в прекалено късото купе. Със съпругата ми имаме бебе, за което просто няма как да поместим бебешка седалка в тази двуместна кола. В това отношение в iQ предлага място за 3+1 пътници, а сме се побирали и четирима възрастни. Когато тръгнете да купувате малък автомобил с много екстри, ще разберете, че предложенията не са чак толкова много. iQ e малък луксозен автомобил с оборудване от клас D. Все пак, който търси първи автомобил за семейството си, трябва да се насочи към друг модел.

colio
И двете са супер смешни

miro
защо не сравниха Ярис с айго/iq? Все пак айго не е от категорията на Корса и Фиеста.

Arthur Morgan
Естествено, че AYGO е по-добър. В семсйството ми имаме такава и сме си позволявали преход на 4 възрастни от 450 км. Патува се истински удобно, при това много икономично. Считам IQ за недомислица - по-малко място, по-тясно и най-важното по-скъпа !!! Просто не разбирам маркетинга на Toyota!

comments powered by Disqus