Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап шести

07.01.2011 20:24
Туит

Карлос Сайнц (VW) спечели четвъртата си етапна победа в „Дакар 2011” и увеличи преднината си в челото на общото класиране, след като Стефан Петерхансел (BMW) на четири пъти пука гума.

Българите Петър Ценков и Тодор Христов изкараха поредния тежък ден, като до 00:30 българско време само Ценков бе финиширал на отличната петнайсета позиция, въпреки че закъснението му в етапа бе над 3 часа. Христов се движеше със сходно на неговото темпо до осмата GPS точка и заемаше шестнайсето място, но му трябваха цели два часа за да стигне до деветата. Впоследствие се оказа, че Христов е катастрофирал и е бил откаран до болницата в Икике с три счупени ребра. Това слага край на неговото дебютно участие в "Дакар".

Битката за първото място при автомобилистите бе изключително оспорвана, като в нея участваха предимно тримата фаворити за спечелването на надпреварата – миналогодишният победител Карлос Сайнц, неговият подгласник и съотборник Насер Ал-Атия и деветкратният първенец Стефан Петерхансел от екипа на BMW X-raid. Първоначално французинът имаше предимство, като след третата контрола авансът му спрямо Ал-Атия бе 46 секунди, а спрямо Сайнц – 1:16 минути. В последните 100 километра обаче Петерхансел на цели четири пъти пука гума при три резервни, в резултат на което се смъкна до петото място в етапа с пасив от 12:25 минути. В общото класиране Петерхансел отново отстъпи второто място на Насер Ал-Атия, като изоставането му от катареца е близо 12 минути, а от лидера Сайнц – близо 15.

Шестият етап на рали „Дакар” бе най-успешният за екипа на VW, защото четиримата заводски пилоти от Волфсбург окупираха първите четири места. Само 9 секунди не достигнаха на Ал-Атия, който преди последната GPS точка водеше в отсечката, за да мине пред Сайнц и да спечели етапа. Третият Жинил де Вилиърс и четвъртият Марк Милър пък бяха разделени от една-единствена секунда. В общото класиране де Вилиърс продължава да се движи четвърти, а Марк Милър вече е шести, въпреки че изгуби близо час още във втория етап. Следващата жертва на американеца би трябвало да е Кшищоф Холовчиц (BMW), който обаче продължава да се движи отлично и заема петата позиция, на 22 минути пред Милър.

Рубен Фария (KTM) спечели още първия етап при мотоциклетистите, но след финала бе наказан с една минута за превишаване на скоростта в населено място, като по този начин победата отиде при съотборника му Сирил Депре. Португалецът обаче намери възможно най-добрия момент да се реваншира за проблемите от 2 януари и триумфира в тежкия шести етап, което пък е добре дошло за съотборника му Депре, който продължава битката с Марк Кома (КТМ).

Двамата фаворити завършиха съответно трети и четвърти днес, като пред тях място намери освен победителят в етапа Рубен Фария и неговият сънародник Елдер Родригеш (Yamaha), преборил се за втората позиция. Третото място доближи Депре до Кома в общото класиране, но десетминутното наказание, което французинът получи вчера, определено ще му тежи. Разликата между двамата в общото класиране е малко над осем минути в полза на Кома, като една от причините Депре да не навакса по-голяма част от пасива си днес е, че във втората половина на етапа е имал проблеми с мотора.

„Това беше една много трудна отсечка за мен”, коментира Депре след финала. „На 220-ия километър се появиха някакви вибрации в двигателя, така че ще използваме почивния ден, за да работим по машината. Не знам каква е причината. След презареждането просто моторът започна да тресе и не знаех дали да спра, или да продължа, опасявах се, че двигателят ще гръмне. Намалих малко и завърших с време като на останалите. Ако трябва да съм честен, цяло чудо е, че финиширахме. Единственото положително нещо е, че съм тук.”

Чилиецът Фрациско Лопес (Aprilla) изгуби девет минути, но все пак завърши на шеста позиция, която пък му гарантира третото място в общото класиране. При всеки случай обаче задачата на Чалеко да се качи на подиума и тази година съвсем няма да е лесна, защото на пет минути зад него е Елдер Родригеш, а Рубен Фария – на осем. 

Фамилията Патронели може да остана само с един представител в „Дакар”, след като миналогодишният победител Маркос се отказа в четвъртия етап, но продължава да има свой представител в челото. Въпреки че падна веднъж, Алехандро (Yamaha) бе напълно безмилостен в шестата отсечка, която спечели с цели 15 минути аванс спрямо Томас Мафей (Yamaha). По този начин Патронели старши продължава да е начело в класирането, като преднината му спрямо Мафей е 16:31 минути. Не е изключено обаче Патронели да бъде наказан заради превишена скорост, така че битката между двамата съвсем не е приключила. Сънародникът им от Аржентина Себастиан Халперн (Yamaha) днес загуби над час, но запази третата си позиция в категорията макар и да има близо два часа пасив.

При камионите Алес Лопрайс (Tatra) най-накрая спря победната серия на КамАЗ от 24 етапа без загуба, изпреварвайки с 29 секунди временния лидер Фирдаус Кабиров. Междувременно Владимир Чагин отново имаше проблеми и завърши отсечката с трето време, на близо десет минути зад Лопрайс. В резултат разликата между него и Кабиров, спечелил „Дакар” през 2005 и 2009 г., вече достигна цели 19:20 минути.

 

 

В седмия ден на рали „Дакар” екипажите ще могат най-накрая да си отдъхнат, тъй като бивакът ще остане в Арика. Надпреварата ще бъде подновена в неделя с етапа от Арика до Антофагаста – най-дългият за цялото състезание със своите 631 състезателни километра (611 за автомобилите и камионите) и 208 връзка.

Резултатите на първите десет при автомобилите след шестия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus