Официалният старт на рали „Дакар” бе даден на 1 януари в Буенос Айрес. Церемониалното откриване на надпреварата бе последвано от 377 километра връзка, която екипажите трябваше да изминат, за да стигнат до Виктория, където на 2 януари започва първият същински етап.
За трета поредна година домакин на най-титулувания рали-рейд са Аржентина и Чили, като през тази общият брой на екипажите достигна 407 – 140 автомобила, 67 камиона, 170 мотоциклета и 30 четириколки. Именно в ATV категорията ще се изявяват и първите български участници в „Дакар” – Петър Ценков и Тодор Христов.
Абсолютен фаворит в категорията на автомобилите е отборът на VW, който спечели предишните две издания на „Дакар” в Южна Америка благодарение на Жинил де Вилиърс (2009) и Карлос Сайнц (2010). Те отново ще са съотборници с Марк Милър и Насер Ал-Атия, като със сигурност катарецът ще се опита да вземе реванш от Сайнц, който миналата година го победи с нищожните 2:12 минути.
Стефан Петерхансел, който бе само на крачка от това да се присъедини към тима от Волфсбург, отново ще кара за BMW и X-Raid. Цели седем автомобила ще има базираният в Требур отбор, като най-голям интерес по време на официалния старт в аржентинската столица естествено предизвика напълно новия MINI ALL4 Racing на Герлен Шишери.
И през 2011 г. Марк Кома (победител през 2006 и 2009 г.) и Сирил Депре (победител през 2005, 2007 и 2010 г.) ще спорят за победата при мотоциклетистите, а Владимир Чагин (Камаз) ще се опита да спечели седмата си титла и да остави рекорда на Карел Лопрайс в историята.
За първи път „Дакар” ще има алтернативни трасета за различните участници, като първият същински етап от Виктория до Кордоба включва 566 километра връзка и 222 километра по часовник за камионите и автомобилите и 566 километра връзка и 192 състезателни километра за мотоциклетите и четириколките.
Очаквайте в ams.bg подробно ревю за рали „Дакар” в края на всеки състезателен ден.