Яри-Мати Латвала е начело след първия ден на рали Финландия, докато съотборникът му в екипа на Ford Мико Хирвонен катастрофира в четвъртия етап. Частният пилот на Citroen Петер Солберг е втори с 9.1 секунди пасив.
Миналата година Хирвонен и Себастиен Льоб (Citroen) сътвориха уникална битка по трасетата около Юваскила, като и двамата бяха безупречни в цялото състезание, въпреки че от старта до финала караха на пълна газ. Тази обаче както Мико, така и Себ се препънаха още в самото начало на състезанието, като последиците за финландеца бяха значително по-тежки.
Хирвонен, който утре празнува 30-ия си рожден ден, стартира отлично тази сутрин и записа две етапни победи, с които оглави класирането. В третата отсечка днес и общо четвърта за надпреварата обаче пилотът на Ford катастрофира и предаде водачеството на Петер Солберг. Проблемите на Льоб бяха значително по-малки, но той загуби близо двайсет секунди при сутрешните минавания, след като остана без сплитер в четвъртия етап.
Грешките на двамата фаворити за победата позволиха на Петер Солберг и Яри-Мати Латвала да диктуват събитията в челото на колоната до края на деня. До шестата отсечка световният шампион за 2003 г. водеше, но Латвала оглави класирането след седмата „Сиркамаки”, а в края на деня увеличи аванса си на 9,1 секунди.
В първия си старт като заводски пилот на Citroen Себастиен Ожие заема трета позиция, а неговият съотборник Себастиен Льоб навакса част от изоставането си и в края на деня се изкачи на четвърто място, като пасивът му спрямо лидера Латвала е половин минута.
Хенинг Солберг (Stobart Ford) започна отлично рали „Финландия” и след шестия етап дори се движеше пред Льоб, но катастрофира в осмия, което сложи край на надеждите му за добро представяне. Грешката на Хенинг донякъде намали натиска върху Дани Сордо, който след първия си ден като пилот на Citroen Junior заема пето място с близо две минути аванс спрямо шестия Матю Уилсън.
Рали „Финландия” бе очаквано с огромен интерес не само заради битката между Льоб, Хирвонен и компания, но и заради завръщането на Юха Канкунен във WRC. Осем години след като прекрати професионалната си кариера, четирикратният шампион показа, че във вените му все още тече бензин – седми резултат за финландеца и 7,5 секунди аванс спрямо осмия Кими Рaйконен.
Девети и десети се движат двама от най-бързите финландски пилоти – заводският представител на Skoda, но в IRC, Юхо Ханинен и Мати Рантанен, също с Fabia S2000. Нито Ханинен, нито Рантанен участват регулярно в S-WRC шампионата, но въпреки това двамата се представят далеч по-добре от традиционните пилоти в категорията.
Организаторите на рали „Финландия” се възползваха от промените в правилника, които ФИА направи за сезон 2010, и ограничиха надпреварата до два дена. Утрешният последен обаче включва осем отсечки и цели 162,78 състезателни километра, така че битката далеч не е приключила, а напротив - тепърва започва. Латвала ще стартира на „Колонкулма” в 07:33 (08:33 българско време), а финалът е предвиден за около 18:00 (19:00).