Себастиен Льоб (Citroen) води след първия ден на рали „Каталуня”, предпоследен кръг от WRC. Челната тройка допълват Себастиен Ожие (Citroen Junior) и Яри-Мати Латвала (Ford).
Заради спецификата на първия ден от испанския кръг – макадамови отсечки с някои асфалтови участъци, се предполагаше, че пилотите в челото на колоната ще изпитват известни затруднения с чистенето на трасетата. Влажното време и леко мократа настилка обаче помогнаха на Льоб и той спечели два етапа при сутрешните минавания и оглави класирането с аванс от 11,9 секунди по време на обедния сервиз.
При повторните минавания следобед Ожие вдигна темпото и със страхотно темпо на „Тера Алта 2”, спечелена от него, и на последвалата „Ла Рибера д’Ебре” се доближи на 2,1 секунди от Големи Себ. В крайна сметка обаче последната дума имаше Льоб, който спечели последната отсечка и утре ще стартира с аванс от 3,8 секунди спрямо Ожие.
Вторият и третият ден на рали „Каталуня” са изцяло на асфалт, което прави Льоб фаворит за победата, но въпреки това неговия бъдещ съотборник и настоящ съперник няма намерение да се отказва. „Беше добър ден, не бях далеч от времената на Себ, което е важното”, обяснява Ожие. „И утре ще се опитам да го следвам пълно, но ще ми бъде много по-трудно на асфалта.”
Заводският пилот на Ford Яри-Мати Латвала се чувстваше сравнително комфортно на макадамовите етапи и поддържаше темпо, сходно с това на Льоб и Ожие, но някои малки грешки му костваха близо 20 секунди пасив в края на деня. Само на 2,5 зад него е четвъртият Петер Солберг, който спечели и двете минавания на „Ла Рибера д’Ебре”, но пък изгуби много време в първия етап.
Мико Хирвонен (Ford) продължава с неубедителното си каране този сезон и изостава на повече от 40 секунди спрямо лидера, въпреки че заема петата позиция. И докато това се очакваше от него с оглед на цялостното му представяне през годината, то шестото място на Дани Сордо е изненада. Испанецът бе фаворит в домашната си надпревара, тъй като Citroen вече спечели двете титли и трябваше той да кара на ръба с надеждата да спечели първата си победа във WRC. В крайна сметка обаче Сордо направи поредното си посредствено каране и е шести с пасив от близо минута.
След като Кими Райконен (Ciroen Junior) катастрофира още на шейкдауна, място в челната десетка намериха Матю Уилсън (Stobart Ford), Федерико Вийагра (Munchi’s Ford), Кен Блок (Monster Ford) и Хенинг Солберг, който отново застана зад волана на Ford Fiesta S2000 за испанската надпревара.
Без проблеми за Славов през първия ден
Рали „Каталуня” е и последен кръг от J-WRC шампионата, където имаме и българско участие. Тодор Славов (Renault Clio R3) трябва да завърши четвърти в Испания, за да се пребори за бронзовите отличия в шампионата и засега изпълнява успешно задачата си, като в началото на деня Славов дори заемаше третата позиция. Впоследствие варненецът очаквано върна газта, но дори и да поддържа това темпо, петият Хари Хънт (Ford Fiesta R2) не трябва да представлява проблем за него.
„Трудно ни беше, защото не сме правили тестове на макадам, а и отдавна не сме карали на такъв тип настилка, но успяхме без кой знае какви грешки да завършим деня на четвърта позиция”, коментира Славов за auto motor und sport.
“Утре и в неделя ще караме на сигурно, тъй като няма смисъл да се борим за третото място, а и S1600 са много по-бързи от нас на асфалт. Автомобилът ни също така е вече много „изморен”. Имаме проблеми със скоростната кутия, на пиньона са се появили някои язви, но се надявам да издържи. Моторът е с частична, а не пълна ревизия, така че ще караме внимателно и ще се надяваме да стигнем до финала.”
Йери Лемес (Renault Clio S1600) е начело при младежите след страхотно каране през целия ден, а двамата претенденти за титлата Ханс Вайс (Citroen C2 S1600) и Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600) са съответно втори и трети, което засега облагодетелства германеца.
Тази вечер механиците трябва да подменят изцяло окачванията на автомобилите, тъй като утре състезателите ще трябва да изминат отново шест етапа, но изцяло на асфалт. Характерно за испанските трасета е, че са бързи и с изключително добра настилка, която предлага високо ниво на сцепление.
Борбата във втория състезателен ден започва с етапа „Санта Марина” с дължина 26,510 метра. Стартът е в 10:59 българско време. Последния етап за втория състезателен ден ще бъде предаван пряко и може да бъде наблюдаван тук.
Aнонимен
Късмет момчета!!! Още малко остана!