Заводският пилот на Skoda Юхо Ханинен спечели рали „Сардиния”, пети кръг от IRC сериите. Две секунди не достигнаха на Ян Копецки да направи победата на чехите двойна, след като местната звезда Паоло Андреучи (Peuegot 207 S2000) се пребори за второто място с победа в последния етап.
Шампионът Крис Мийк (Peuegot) отпадна, което направи задачата на Peugeot в класирането при производителите още по-сложна. Ханинен пък увеличи аванса си в челото спрямо втория Копецки на единайсет точки.
Първият ден на рали „Сардиния” бе наистина зашеметяващ - серия катастрофи, включително и една с неприятни последици (тази на Гай Уилкс, който счупи два гръбначни прешлена), спукана гума и повреда в двигателя за Себастиен Ожие и неочакван лидер – Паоло Андреучи. Вторият обаче по нищо не му отстъпваше.
Андреучи стартира деня със седем секунди аванс, но имаше сериозни проблеми с настройките и още след първата отсечка бе изпреварен от Мийк и Ханинен. Британецът бе длъжен да спечели това състезание, за да остане в битката за титлата, и заложи всичко на карта. Прекалено рисковото му каране обаче завърши извън пътя – в десетия етап и трети за днес шампионът в IRC сериите катастрофира и отпадна от надпреварата.
Проблемите на Андреучи с настройките и грешката на Мийк бяха добре дошли за Ханинен, който изведнъж се оказа в челото и то с близо 40 секунди аванс преди обедния сервиз. Въпреки това финландецът не върна газта следобед, дори записа първо време в дванайсетия етап, и напълно безапелационно спечели втората си победа за сезона.
Изключително оспорвана бе битката за второто място. Проблемите на Андреучи позволиха на Копецки, който вчера спука гума, да се доближи плътно зад него след сутрешните преминавания, като разликата между двамата бе 4,3 секунди. Италианецът отговори с етапна победа в първата от трите отсечки следобед, но със скромните седем десети, които Копецки не само, че неутрализира в следващия етап, а и прибави към тях 2,5 секунди. Така разликата помежду им преди последния етап бе 1,8. Копецки направи много силно каране и по всичко личеше, че ще се пребори за второто място и двойната победа на Skoda, но Андреучи в крайна сметка спечели етапа с осем десети и записа най-доброто си класиране в IRC досега.
Второто място на италианеца бе добре дошло за Peugeot след отпаданията на Ожие и Мийк. Същото се отнася и за четвъртия резултат на Тиери Нювил (Peugeot 207 S2000). Белгиецът, който успоредно участва в J-WRC, остана на пет минути зад лидерите, но много отпаднали му позволиха да вземе пет точки от днешното състезание. Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000) завърши пети, след като в последния етап изпревари финландецът Теему Арминен (Subaru Impreza STI), който е и най-добре класиралият се пилот с класически автомобил от група N. Челната десетка бе допълнена от четирима представители на домакините.
Шестият кръг от IRC е рали „Ипр” (24 - 26 юни), като стартовият списък за надпреварата в Белгия със сигурност няма да е по-слаб от този в Италия.