Renault не изневери на традицията и използва автомобилния салон във Франкфурт, за да представи поредната си студия. Тя се казва FRENDZY и показва „света на работещите“.
FRENDZY отново е дело на бившия главен дизайнер на Mazda Лоренс ван ден Акер, който промени фундаментално дизайна на Renault и проектира революционните за марката DeZir, Captur и R-Space.
Футуристичната "баничарка", ако можем да приобщим прототипа на Renault към тази категория, притежава "множество таланти“. Той може да се използва както като транспортен, така и като семеен и бизнес автомобил. Текстилният му покрив, например, прави възможно пренасянето на обемни товари, а BlackBerry® PlayBookTM таблетът гарантира необходимата за всеки бизнес свързаност. На плъзгащата се странична дясна врата пък е монтиран 37-инчов екран.
FRENDZY се задвижва изцяло от електричество. Максималната мощност на електродвигателя му достига 44 кВт (60 к.с.), а върховата скорост – 130 км/ч. За съжаление това са и единствените публикувани цифри, които се отнасят за силовия тракт. Другата е 1420 и посочва теглото на FRENDZY в килограми.
„FRENDZY е четвъртото превозно средство, което демонстрира новата дизайнерска стратегия на Renault, започнала с DeZir“, обяснява Лоренс ван ден Акер. „ Той прави една оригинална и иновативна заявка в сегмента на лекотоварните автомобили, който е ключов за Renault.“
Кирил
Българинът Деян Денков е бил помощник на Лоренс ван ден Акер и помагал по създаването по екстериора на автомобила. А интериорът е бил поверен на някоя си Ана задник !?