Зад волана на обновената версия на функционалното комби с двойно предаване
Ateca, Arona, Tarraco - както почти навсякъде, в момента фокусът на вниманието при Seat попада преди всичко и най-вече върху SUV моделите и кросоувърите. И няма как иначе да бъде - няма друг сегмент, който да се радва на толкова голяма и въпреки това непрекъснато нарастваща популярност. И все пак категорията на практичните комбита с увеличен клиренс продължава да бъде оценявана по достойнство от тези, които държат повече на реалната функционалност, отколкото на самоцелния дизайн и демонстрацията на имидж.
Вътрешни качества
Няма спор, че Seat Leon X-Perience, подобно на своята посестрима по платформа и техника Skoda Octavia Scout, e eдин извънредно смислен от гледна точка на функционалност автомобил. С много място в интериора, гигантски багажник, чудесна ергономия, добра видимост от мястото на водача и отличен комфорт за дълги пътувания, той е наистина близо до идеята за идеалния достъпен семеен превозвач. След частичното обновление към добре познатите вече качества на модела се прибавиха повече възможности в областта на инфо-развлекателните технологии, като например разширени опции за свързване със смартфон, възможност за безжично зареждане на мобилно устройство и т.н.
Eнергичен двулитров бензинов турбодвигател
Seat Leon X-Perience може да бъде поръчан с два дизелови мотора - 1,6-литров и 2,0-литров, съответно с мощност 115 и 184 к.с., както и с двулитров бензин със 190 конски сили. Именно с последния от изброените агрегати беше екипиран и автомобилът, който изпробвахме. Съчетаният със седемстепенна трансмисия с два съединителя DSG турбодвигател осигурява много добри динамични показатели, както и мощна тяга в практически почти целия оборотен спектър. Освен с впечатляващото си ускорение, машината радва и с доста приятен за ухото плътен звук при набиране на обороти. Приятно е да се констатира, че увеличеният пътен просвет не се е отразил по никакъв начин на характерното за Leon динамично поведение на пътя – кормилната уредба отговаря прецизно на командите на водача, резервите на ходовата част в завой са впечатляващи, а страничните колебания на каросерията са сведени до минимум. Както може и да се очаква, осигуряваното от работещата на основа на последно поколение Haldex съединител система за двойно предаване осигурява сигурно сцепление и значително допринася за солидното пътно поведение дори в неблагоприятни условия. Най-добрата новина идва накрая - цените на модела са все така конкурентни и започват от 43 330 лева за 1,6-литровия дизелов мотор и достигат до 53 240 лева за двулитров дизел с DSG. Тестваният бензинов екземпляр с много добро оборудване струва около 50 000 лева - наистина добро предложение за автомобил с подобни параметри.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Seat Leon X-Perience по впечатляващ начин комбинира динамична управляемост, сигурно пътно поведение и надеждно сцепление върху всякаква настилка и добра пригоденост за каране по лоши пътища. Всичко това се предлага на изключително конкурентна цена, а двулитровият бензинов двигател ще допадне на спортно настроените натури.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Seat