Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes-Benz GLK

Туит

Макар повечето му притежатели да нямат представа за това, Mercedes GLK притежава значително по-сериозен талант в трудни терени, отколкото може да се предположи.

Девет от десет Mercedes GLK в Германия се задвижват от дизелов двигател. Който все пак намери на пазара бензинов екземпляр, има всички шансове да постигне примамлива цена заради по-високия разход на гориво. Добре запазени модели от версията 350 вече са намират за доста под 30 000 евро, но дизеловите шестцилиндрови мотори с тяхната огромна тяга си остават по-добрия избор. Не толкова мощен, но достатъчно енергичен е 2,1-литровият дизел на вариантите 220 и 250 CDI (170 и съответно 204 к.с.). Базовият модел 200 CDI със 143 к.с. е наличен само със задно задвижване и среща сериозни затруднения с голямото тегло на GLК.

Двигател: Благодарение на късите надвеси и големия клиренс, Mercedes GLK се справя учудващо добре извън пътя.

Каросерия: Който често се налага да пътува през трудни терени, трябва да търси автомобил с Offroad пакет. Като цяло Mercedes GLK прави добро впечатление с приятен комфорт на пътуване, удобни седалки, ниско ниво на шум в купето и чудесен обзор от мястото на водача. Сгъваемата задна седалка се грижи за прилична, но не и върхова гъвкавост на вътрешния обем.

Изработка: По отношение на изработката няма никакви поводи на критиката, но качеството на материалите не изпълнява напълно високите претенции на марката. Едва след фейслифта от 2012 година кокпитът достигна типичните за Mercedes стандарти.

Безопасност: От самото начало Mercedes GLK предлага серийно седем въздушни възглавници, светлини за мъгла, автоматично включване на светлините и ESP. Системата Pre-Safe подлежи на доплащане. В краштеста на Euro-NCAP моделът постигна максимална оценка от пет звезди.

Ходова част: За разлика от асовете в преодоляването на всякакви изпитания за динамика на пътя BMW X3 и Audi Q5, компактният катерач на Mercedes залага повече на комфорта при пътуване, но трябва да се отбележи, че макар и без спортни амбиции, управлението му работи радващо прецизно. Добро впечатления правят сигурното и безпроблемно пътно поведение и спокойното праволинейно движение при висока скорост.

Кой двигател ви препоръчваме

Подобно на много други SUV модели в класа, и тук важи правилото: четирицилиндровите дизели са най-разумната алтернатива. Все пак най-слабият вариант (200 CDI) се усеща доста слаб в тежкия автомобил, така че е по-добре човек да се насочи към 220 CDI със 170 к.с. 250 CDI с неговите 204 е с една идея още по-енергичен. Не много по-пъргав, но със значително по-изискани маниери на работа е шестцилиндровия 320 CDI (от 2009 година наследен от 350 CDI), но при него разходът рядко пада под десет на сто. Още по-фино работещият бензинов V6 във версията Mercedes GLK 350 се среща рядко.

Спецификации на двигателите на Mercedes-Benz GLK
От коя година да е моделът

Първата серия на Mercedes GLK се отличава най-вече по гамата двигатели. Вариантът със задно предаване се появи през 2009 година. По същото време 350 CDI наследява 320 CDI. През 2010 година се появи базовият 200 CDI. Моделите след фейслифта от 2012 година все още са рядко явление на вторичния пазар.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Ако се нуждаете от потенциал извън пътя, по-добре е да търсите автомобил с Offroad-Technik пакет (включващ специални режими на работа на задвижването, както и защита на дъното на автомобила). Биксеноновите светлини и разделителната мрежа за багажното отделение е препоръчителна опция, същото се отнася и за навигационната система Comand.

Каква е цената

Дори и на вторичния пазар GLK не е никак евтин: четиригодишен 220 CDI с двойно предаване рядко се намира под 22 000 евро. Шестцилиндровият дизел 320 CDI струва поне 3500 евро, бензиновите модели са дори още по-скъпи. Базовият 200 CDI от реимпорт обаче лесно може да се открие за под 30 000 евро и е добра идея за търсачите на изгодни попадения.

Цени на Mercedes-Benz GLK в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: Mercedes GLK постига превъзходен резултат в прегледите на Dekra и се класира на второ място по надеждност в класа SUV. Почти по всички показатели моделът се представя блестящо. Браво!

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus