Програмата засяга както сектора на предлагането, така и сектора на търсенето
На 26 май президентът на Франция Еманюел Макрон посети фабриката във Валео д’Етапл, за да представи плана си за подпомагане на автомобилния сектор, който беше засегнат като толкова много други от коронавирусната криза. Програмата, предвиждаща 8 млрд. евро, засяга както сектора на предлагането, тоест производителите и техните подизпълнители, така и сектора на търсенето.
Независимо дали ще бъде предоставена директна помощ под формата на заеми или не за сектора, държавата също планира да инвестира масово в развитието на автомобила на бъдещето, разбира се електрически, заедно с PSA и Renault. В крайна сметка, тоест през 2025 г., повече от 1 000 000 хибридни и електрически автомомбила трябва да напускат френските монтажни линии всяка година. Франция също така се надява, че голяма част от акумулаторите за тези автомобили ще бъдат произведени на нейната територия и дори иска да заслужи титлата на европейски производител № 1 на „чисти“ автомобили. За да постигне това, Renault обяви, че производственото звено за такива батерии, което първоначално бе планирано да бъде изградено в Азия, в крайна сметка ще бъде създадено във Франция. Според Бруно Льо Мейр, министър на икономиката, всички тези стимули са обект на резултатите от дискусиите относно ангажимента за запазване на заетостта и преместването на определен брой производства на национална територия. Renault, който трябва да обяви на 29 май затварянето на няколко френски фабрики, изглежда, че сред най-засегнатите.
Изявлението на държавния глава обаче е да накара французите да купят нов автомобил „сега“. Предложеноието зарадва професионалистите в сектора, чиито запаси набъбнаха до краен предел, след като според някои достигат 400 000 автомобила. За това на 1 юни ще влязат нови условия за екологични бонуси и бонуси за конверсия.
Екологичният бонус ще отиде за закупуване на електрически автомобил от физическо лице от 6 000 до 7 000 евро, докато акумулаторните хибриди, които вече присъстват в каталозите на френските марки (Citroën C5 Aircross, DS7 Crossback, Peugeot 3008 и 508, и Renault Captur и Megane Estate) ще имат право на бонус от 2000 евро. Премията за конверсия, във формата си предназначена за скромни и много скромни домакинства, вече ще бъде достъпна за три четвърти от френските домакинства, тези, чийто годишен доход не надвишава 18 000 евро. Сумата ще бъде 3000 евро, или дори 5000 евро, ако закупеното превозно средство е електрическо.
Затова не е изненадващо, че акцентът е поставен до голяма степен върху най-екологичните модели. Главният проблем днес е липсата на достаточна станции за зареждане, достъпни за населението , особено по големите магистрали . Според собствените му изявления президентът на републиката е наясно, че е наложително да се разгърне възможно най-бързо разширена мрежа от тези пунктове за зареждане. Освен това трябва да припомним декларациите на държавния секретар по транспорта Жан-Батист Джебари, който преди няколко дни посочи пред известна френска телевизия, че ще бъдат изградени поне 100 000 зарядни станции до 2023 г.