Aston Martin и Zagato представиха съвместния си проект V12 Zagato, с който ще отпразнуват 50-ата годишнина на DB4GT Zagato. Моделът е базиран на Vantage V12 и ще участва в „24-те часа на Нюрбургринг“ идния месец.
V12 Zagato използва шестлитровия V12 на Vantage, който генерира 510 к.с. и 570 Нм. Двигателят е разположен зад предната ос, а шестепенната автоматизирана механична скоростна кутия – пред задната, за да се постигне оптимално разпределение на масите. В силовото предаване впечатление правят още диференциалът с ограничено приплъзване, двудисковият спортен съединител и карбоновият вал.
Крис Порит, инженерът на Aston Martin, отговорен за One-77, е поел диригентската палка и при V12 Zagato. Което определено си личи с оглед на основната цел, която имат тези два автомобила – да предоставят на водача не само изобилие от мощност, но и перфектен контрол.
V12 Zagato обаче за съжаление не може да се похвали с карбоновия монокок на One-77, но шасито е изцяло от алуминий и е изработено на ръка. Всеки преден калник например е подготвен от седем отделни елемента, които впоследствие са съединени и оформят крайния детайл. Сходна е и ситуацията при двойния покрив, които екипът на Zagato е изработил от пет панела.
Агресивният аеродинамичен пакет прави впечатление с двата отвора на предния капак, въздуховодите на предните калници и масивният дифузор, в чиято централна част е интегрирана светлината за дъжд, която е задължителна за всички състезателни автомобили.
За съжаление техническите характеристики, които от Aston Martin споделят в официалното си съобщение, не са особено подробни. За окачването се знае, например, единствено, че е с двойни напречни носачи, спирачната система използва шестбутални апарати за предната ос и четирибутални за задната, а резервоарът е 120-литрова състезателна спецификация.
V12 Zagato бе представен официално на Конкурса за елегантност във Вила д'Есте. Дебютът му на писта е в края на тази седмица в четиричасовия старт от VLN сериите на „Нюрбургринг“, но първото истинско изпитание е 24-часовата надпревара на класическата немска писта на 25 и 26 юни.
Оригиналният DB4GT Zagato от 1961 г. представлява хардкор версия на DB4 GT, подготвена от италианския специалист. От нея са произведени само 19, което я прави една от най-редките и ценени на пазара. От 1961 г. до 1963 спортният автомобил участва в „24-те часа на Льо Ман“, макар и без особени успехи.
През 2003 г. двете компании отново работят по съвместен проект - DB7 Zagato, чиято серия е ограничена на 100 бройки. Тя е последвана от американската спецификация DB-AR1 (American Roadster 1), която също е лимитирана на 100 екземпляра.