Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin V12 Zagato: Модерният DB4GT Zagato

25.05.2011 10:52

Aston Martin и Zagato представиха съвместния си проект V12 Zagato, с който ще отпразнуват 50-ата годишнина на DB4GT Zagato. Моделът е базиран на Vantage V12 и ще участва в „24-те часа на Нюрбургринг“ идния месец.

V12 Zagato използва шестлитровия V12 на Vantage, който генерира 510 к.с. и 570 Нм. Двигателят е разположен зад предната ос, а шестепенната автоматизирана механична скоростна кутия – пред задната, за да се постигне оптимално разпределение на масите. В силовото предаване впечатление правят още диференциалът с ограничено приплъзване, двудисковият спортен съединител и карбоновият вал.

Крис Порит, инженерът на Aston Martin, отговорен за One-77, е поел диригентската палка и при V12 Zagato. Което определено си личи с оглед на основната цел, която имат тези два автомобила – да предоставят на водача не само изобилие от мощност, но и перфектен контрол.

V12 Zagato обаче за съжаление не може да се похвали с карбоновия монокок на One-77, но шасито е изцяло от алуминий и е изработено на ръка. Всеки преден калник например е подготвен от седем отделни елемента, които впоследствие са съединени и оформят крайния детайл. Сходна е и ситуацията при двойния покрив, които екипът на Zagato е изработил от пет панела.

Агресивният аеродинамичен пакет прави впечатление с двата отвора на предния капак, въздуховодите на предните калници и масивният дифузор, в чиято централна част е интегрирана светлината за дъжд, която е задължителна за всички състезателни автомобили.

За съжаление техническите характеристики, които от Aston Martin споделят в официалното си съобщение, не са особено подробни. За окачването се знае, например, единствено, че е с двойни напречни носачи, спирачната система използва шестбутални апарати за предната ос и четирибутални за задната, а резервоарът е 120-литрова състезателна спецификация.

V12 Zagato бе представен официално на Конкурса за елегантност във Вила д'Есте. Дебютът му на писта е в края на тази седмица в четиричасовия старт от VLN сериите на „Нюрбургринг“, но първото истинско изпитание е 24-часовата надпревара на класическата немска писта на 25 и 26 юни.

Оригиналният DB4GT Zagato от 1961 г. представлява хардкор версия на DB4 GT, подготвена от италианския специалист. От нея са произведени само 19, което я прави една от най-редките и ценени на пазара. От 1961 г. до 1963 спортният автомобил участва в „24-те часа на Льо Ман“, макар и без особени успехи.

През 2003 г. двете компании отново работят по съвместен проект - DB7 Zagato, чиято серия е ограничена на 100 бройки. Тя е последвана от американската спецификация DB-AR1 (American Roadster 1), която също е лимитирана на 100 екземпляра.

Коментари
comments powered by Disqus