Тест на новото поколение на елитния модел от Инголщат
Предшественикът продължава да бъде смятан за един от най-красивите модели на Audi, а новото поколение на A7 Sportback прибавя към асортимента от качества и още по-внушителен набор от модерни технологии.
Всъщност при първата среща с новото издание на A7 имаме усещането, че пред нас стои наш добър стар познайник, макар и леко променен. Да, сега предната решетка е по-доминантна, а острите ъгли и ръбове в дизайна са по-отчетливи, но силуетът на елегантното купе с четири врати е съхранен почти на сто процента. Което ни най-малко не бива да се подразбира като недостатък – дори напротив, защото А7 е един от най-елегантните модели, създавани от марката с четирите пръстена на емблемата, а новата му генерация изглежда дори още по-изискано в сравнение с предшественика.
Приликите с досегашния модел обаче се изпаряват моментално щом седнете зад волана. Вместо класически бутони, превключватели и аналогови прибори, тук сме заобиколени от разнообразни екрани, част от които сензорни и с тактилна обратна връзка. Най-важните за шофирането данни се прожектират върху челното стъкло директно в зрителното поле на водача с помощта на Head-up дисплей, дори привичен елемент като блокът за управление на светлините е отстъпил място на малък тъчскрийн. Ето как според Audi изглежда стремежът към пълно дигитализиране.
Благодарение на качествено изпълнените дисплеи с чудесен контраст, които реагират почти без забавяне, интериорът се отличава със специфичен футуристичен чар. Истината обаче е, че боравенето с повечето функции изисква време за привикване и отвлича вниманието. Да вземем например управлението на Head-up дисплея: за да промените яркостта му, най-напред трябва да влезете в главното меню, после в подменю „Настройки“, след което да дадете команда „Назад“, след това „Индикатори“, и най-сетне стигате до „Head-up-Display“. Тук трябва да скролирате надолу, докато достигнете опцията за регулиране на яркостта, и да натиснете „Plus“, колкото пъти трябва, за да постигнете желаната яркост. Все пак менютата са достатъчно логични и управлението на повечето от тях става относително лесно с помощта на гласово командване.
За щастие поне трилитровият TDI с 286 к.с. се стартира с бутон, а не гласова команда или ровене по менютата. Преместваме джойстика за управление на трансмисията в позиция D и потегляме. А7 Sportback още с първите метри впечатлява с изключително високо ниво на комфорта на окачването и шумоизолацията. Пневматичното окачване и двойното акустично остъкляване почти ви откъсват от външния свят, а A7 запазва безукорните си маниери дори по зле поддържани пътища.
Движение по инерция при скорост до 160
В салона става още по-тихо, когато двигателят се изключва автоматично при движение без тяга при скорост до 160 км/ч. Това влияе положително на разхода – по време на теста бяха измерени твърде приличните на фона на добрия темперамент, макар и не сензационни 8,3 л/100 км. Благодарение на максималния въртящ момент от 620 Нм на своя V6, голямото Coupé с четири врати с лекота се ускорява за 5,6 секунди от 0 до 100. При потегляне и при рязко ускорение обаче на TDI му е необходима секунда за замисляне, преди да впрегне пълната си тяга. Въпреки наличието на 48-волтова бордна мрежа, тук Audi не използват бързо реагиращ електрически компресор, какъвто има например в SQ7. Благодарение на иновативната система за управление на всички колела, дългият почти пет метра автомобил се стрелка поразително ловко дори в тесни и остри завои, при това почти без странично накланяне. Все пак в тази категория има и автомобили, които се шофират с доста повече лекота и спонтанност. И това не бива да изненадва никого, тъй като при измерването на теглото A7 отчете сериозните 2047 килограма, което обуславя неговия по-скоро уверено-комфортен, отколкото спортен характер.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
+ Отлична шумоизолация, много добър комфорт на возене, дизелов мотор с мощна тяга, изобилие от вътрешен простор, удобни седалки, множество асистиращи системи, богати възможности за свързаност, мощни спирачки
– Осезаемо замисляне при ускорение от ниски обороти, много високо тегло, двигателят става леко шумен при пълно натоварване, управлението на функциите изисква пълна концентрация, висока цена
Текст: Дирк Гулде
Снимки: Ахим Хартман