Фокусът ще бъде поставен върху технологичните иновации и по-специално върху софтуера
За да остане един от лидерите на иновациите в автомобилната индустрия, производителят с пръстените създаoe корпоративна стратегия, наречена Vorsprung 2030, фокусирана върху развитието на електромобилността и автономното шофиране.
Преди няколко седмици Audi обяви, че от 2026 г. всичките му нови модели ще бъдат 100% електрически и че компанията постепенно ще се откаже от производството на своите двигатели с вътрешно горене до 2033 г. Представянето на тази стратегия Vorsprung 2030 следва тези съобщения.
Audi ще фокусира развитието си върху електрическата енергия и възнамерява да се разграничи от конкурентите си по качеството и дизайна на своите модели, както и чрез „безупречна екосистема за електрическо и автономно шофиране“, уточнява производителят. Екологичните, социалните и управленските критерии (ESG), които включват смекчаване на изменението на климата и защита на ограничените ресурси, здравето и безопасността на труда, социалната отговорност и практиките на корпоративно управление, свързани със спазването и управлението на риска, ще бъдат в основата на неговото развитие, с цел да „примири индивидуалната мобилност от висок клас с безкомпромисния ангажимент за устойчиво развитие“.
Като част от проекта Audi DNA, фокусът ще бъде поставен и върху технологичните иновации и по-специално върху софтуера, интегриран в превозните средства и автономното шофиране. CARIAD, софтуерното подразделение на концерна, например ще разработи модулна софтуерна платформа със стандартизирана операционна система и облачна свързаност за всички марки на концерна Volkswagen до 2025 г.
„Vorsprung durch Technik (Напредък чрез технологиите) остава необходим, защото ще можем да решим само много от големите глобални проблеми, като въглеродните емисии и глобалното затопляне, като използваме чисти технологии“, обясни Маркус Дюсман, главен изпълнителен директор на Audi. „Виждаме себе си като компания, която гарантира свободата и индивидуалната мобилност на нашите клиенти. Ние не разработваме технологии само заради самите тях. Производителят трябва да бъде последователен и ефективен, за да поддържа света в движение ”.
Разгръщането на тази нова стратегия ще включва по-специално засилването на позиционирането на марката в Китай, пазар, който според нея трябва да достигне 4,5 млн. бройки годишно до 2030 г. за автомобили от висок клас (от които 40% трябва да бъдат електрически до 2030 г.).