Компанията от Мюнхен губи надпреварата в Европа и Китай, но печели убедително в САЩ.
Audi и Mercedes-Benz се доближават до световния лидер по продажби на луксозни автомобили BMW като надпреварата между трите се засили особено през последния месец.
Резултатите за първите седем месеца на годината показват, че продажбите на BMW са нараснали с 10 процента до 1.03 милиона броя.
На второ място в класацията се нарежда Audi. Компанията е увеличила продажбите си за седеммесечието с 11% до 1,01 милиона, подпомогната от силните продажби на своя най-търсен модел - A6 и увеличаване на обема на производството на А3 с 52%.
През юли продажбите на Mercedes скочиха с 13% до 920 000 броя.
Шефът по продажбите на Mercedes, Ола Калениус отбеляза че новите компактни автомобили и SUV модели продължават да стимулират растежа на марката.
Трите компании са толкова близо една до друга в относителния дял на общите продажби, че се налага да бъдат отразени и в реални обеми. BMW може да се похвали с около 77 000 продажби в повече през последните седем месеца в сравнение с миналата година. Скокът на Audi е с около 101 000, а този на Mercedes с около 104 000.
В Европа, Audi са продали 474 000 броя автомобила през първите седем месеца на тази година. Mercedes се нарежда на второ място с 30 000 броя увеличение на продажбите до 411 178. BMW губи надпреварата в Европа,след като е продала общо 396 066 автомобила.
В Съединените щати, BMW заема челното място. През тази година е продала 183 791 автомобила, с регистрирано увеличение от 12% спрямо същия период на миналата година. Mercedes е № 2 в класирането с обем от 178 816 и 8 % ръст спрямо миналата година. С много по-малък брой е Audi с 98 965 продадени автомобила, но фирмата пък отбелязва ръст от 13 %. Audi се нарежда на четвърто място сред луксозните марки на пазара в САЩ, след сегашния № 3 - Lexus.
Китайският пазар притежава най-голям потенциал за растеж през последните години. Тук Audi остава безспорен лидер с 316 945 продадени автомобила през първите седем месеца и 17% ръст. След първенеца се нарежда и BMW с 22 процентно увеличение до 245 558 продажби.
Mercedes показа най-драматичния растеж в Китай през периода със завиден 34 процентен ръст.
BMW е световен лидер в продажбите на луксозни автомобили, след като изпревари Mercedes през 2005 г., Audi се позиционира на второ място от 2011 г. насам.