Концептът e-tron quattro, показан във Франкфурт, е визуализация на бъдещия модел
Audi планира да разработи електромобил, задвижван от един електродвигател за предните колела и два за задните. Концептът e-tron quattro, показан във Франкфурт, е визуализация на бъдещия модел.
Немската компания Audi, която планира да пусне един изцяло електрически кросоувър с автономен пробег от 480 километра през 2018 г., е започнала преговори с германски и американски автомобилни производители за споделяне на обща мрежа с бързо зарядни станции с мощност 150 киловатчаса, каквито Tesla Motors Inc. е изградила за своите Model S и Model X.
Бъдещият електромобил с четири места на Audi ще се задвижва от един електромотор за предните колела и два за задните колела. Той бе представен през септември на автомобилното изложение във Франкфурт чрез концепта е-tron quattro.
Топ моделът в гамата ще има 95-киловатчасова батерия и зарядно със 150 кВт, с което акумулаторът може да бъде дозареден 80 на сто за 30 минути, каза Зигфрид Пинт, шеф на електрическото подразделение на Audi, пред репортери миналата седмица по време на автомобилното изложение в Лос Анжелис автомобилното изложение.
Пред немски и американски конкуренти Пинт каза: "В най-скоро време ще изградим такава инфраструктура за зареждане на електромобили в САЩ и Европа, каквато имат и други производители ".
Американската компания Tesla предложи на конкурентните производители да споделят нейната зарядна система, която е безплатна за собствениците на Tesla, ако съответният производител плати своя дял от разходите. Това може да изглежда съблазнително, след като Tesla вече изгради 554 станции по целия свят с 3161 зарядни устройства в САЩ, Канада, Европа, Япония, Китай и Австралия.
Зигфрид Пинт каза обаче, че Audi не се интересува от това предложение, защото Tesla използва собствен стандарт за зареждане, а не контакта SAE Combo2, предпочитан от повечето автомобилни производители.
В този момент Audi с намира само в етап на преговори, заяви пред репортери Скот Кео, президент на Audi Америка. Все още няма точен отговор на въпроса за структурата на зарядните станции. И все пак изглежда, че компанията е решена да използва общи зарядни устройства.
"Би било наивно всеки да инвестира в изграждането на собствения си малък свят", каза Кео. "Ще бъде неефективно, скъпо и няма да е умно решение от гледна точка на потребителите".