Производителят от Инголщат отчете за 2019 продадени 1 845 550 автомобила
Въпреки слабата първа част на годината, производителят от Инголщат отчете ръст на продажбите от 1,8% в края на финансовата 2019 ., през която продаде не по-малко от 1 845 550 автомобила.
Резултатите са подкрепени от добрите продажби благодарение на SUV моделите на марката, които отбелязват увеличение с + 46,2% в сравнение с финансовата 2018 г., както и добрият интерес, запазен за Audi e-tron (първият сериен автомобил 100% електрически от немския производител) и Audi Q8.
От географска гледна точка Audi записа нов рекорд на продажбите в Китай с 690 083 доставени автомобила (+ 4.1%), благодарение по-специално на моделите A4 L (+ 3,0% с доставени 168 189 автомобила) и Q5 L ( + 17,0% с 139 297 броя), произведени на място.
В Съединените щати моделите на марката с пръстените се радват на постоянно висок интерес (+ 0,4%, доставени 224 111автомобила ), а моделът Q8 намира най-големите си фенове там: един Audi Q8 от всеки три автомобила на марката тази година беше доставен в САЩ.
И накрая, в Европа Audi достави около 769 650 автомобила (+ 3,5% в сравнение с 2018 г.), включително 271 613 бройки само за немския пазар (+ 4,3%). Audi Q3 е сред най-известните модели през 2019 г. с увеличение на продажбите с + 55,5% (93 900 единици), а Audi e-tron също получи добър прием с доставени 19 550 автомобила, една четвърт от тях в Норвегия.
„През 2019 г. ясно демонстрирахме потенциала на нашата марка и новите ни модели“, коментира Хилдегард Вортман, член на Съвета за продажби и маркетинг на Audi AG. "Дори и исканията, поставени пред нас през 2020 г., да останат високи, тук сме положили основите за бъдещ растеж."