Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi представи следващото поколение лазерни светлини

29.04.2015 17:19
Audi представи следващото поколение лазерни светлини

Матричната лазерна технология осветява пътя по оптимален начин, осигурява възможност за нови видове функции за светлинна асистенция и е разработена съвместно с Osram и Bosch.

Матричната лазерна технология е базирана на технологията LaserSpot за светлинни източници за дълги светлини, въведени от Audi в производство в модела Audi R8 LMX*. За първи път ярките лазери правят възможно интегрирането на прожекторната технология в компактни и мощни предни светлини. 

Новата технология функционира на базата на бързо движещо се микро огледало, пренасочващо лазерния лъч. При ниски скорости на движение на автомобила, светлинният сноп се разпределя върху по-голяма прожекционна зона и пътят се осветява в много широк диапазон. При високи скорости, ъгълът на апертурата е по-малък, а интензивността и обхватът на светлината се увеличават значително. Това е особено важно предимство при движение по магистрала. В допълнение, снопът на тези светлини може да бъде разпределен по-прецизно. Това означава че яркостта в различните зони на осветяване може да бъде променяна чрез прецизно контролиране на времето на затъмняване и осветяване в тях.

Новост е също интелигентното и бързо активиране и деактивиране на лазерните диоди в зависимост от позицията на огледалото. Това дава възможност разширяването и свиването на светлинния сноп да е динамично и изключително бързо променящо се. Както и при актуалните матрични LED светлини (Matrix LED) на Audi, пътят е винаги ярко осветен без при това да се заслепяват останалите участници в движението. Съществената разлика се състои в това че Матричната лазерна технология предлага още по-прецизна и фина динамична резолюция и следователно по-висока степен на оползотворяване на светлината, а това подобрява безопасността в пътния трафик.

При новата технология, сините лазерни диоди на OSRAM прожектират лъч с дължина на вълната от 450 нанометра върху бързо движещо се огледало с размер три милиметра. Това огледало пренасочва синята лазерна светлина към конвертор, който я преобразува в бяла светлина и я насочва към пътя. Използваното за целта огледало, което се осигурява от компанията Bosch, е микрооптична система с електромеханичен контрол и е базирана на силициева технология. То е изключително здраво и има много дълъг живот. Подобни на него компоненти се използват в акселерометри и контролни елементи в системите за електронен контрол на стабилността.
В рамките на тригодишния проект “iLaS”, Audi работи в близко партньорство с компаниите Bosch, Osram и Института за светлинни технологии (Lichttechnischen Institut, LTI) който е част от Технологичния институт Карлсруе (KIT). Проектът е спонсориран от германското федерално министерство за образование и изследвания.

От много години, Audi има водеща роля в областта на автомобилните светлинни технологии. Някои от ключовите иновации на марката са:

• 2003: Audi A8* с адаптивни светлини
• 2004: Audi A8 W12* с дневни LED светлини
• 2008: Audi R8* с изцяло LED предни светлини
• 2010: Audi A8 при които предните светлини се управляват на базата на данни от навигационната система
• 2012: Audi R8 с динамични мигачи
• 2013: Audi A8 с Matrix LED предни светлини
• 2014: Audi R8 LMX с технология LaserSpot за дългите светлини

Коментари
comments powered by Disqus