Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi Q3: Винаги във форма

09.04.2015 13:51

Още откактПредставяме ви първите си впечатления от обновената версия на модела, която недвусмислено обещава, че успехите за Q3 съвсем не приключват дотук.

Всъщност победата на Q3 в миналогодишния международен сравнителен тест на auto motor und sport, в който бяха съпоставени качествата на Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA и MINI Countryman (или иначе казано ключовите играчи в премиум сегмента на компактните SUV модели), е само едно от категоричните доказателства, че този автомобил може да бъде смятан за еталон в своя клас. В този ред на мисли спокойно може да се каже, че на този етап Audi Q3 няма належаща нужда от каквито и да било подобрения. Само че, както гласи една крилата фраза, единственият враг на доброто е по-доброто. И в стремежа си към перфекционизъм, марката със седалище в Инголщат направи своя компактен победител с една идея още по-добър.

Фини, но ефикасни промени

Еволюция вместо революция – това е било мотото при осъвременяването на формите на модела: дизайнът наAudi Q3 е станал по-модерен, по-свеж и по-атрактивен като цяло, без да са правени някакви радикални изменения в общата философия на стилистиката. Задният капак е леко модифициран, а хоризонталните линии на каросерията са по-категорично акцентирани в сравнение с преди. Предните светлини вече серийно разполагат с ксенонова технология и LED дневни светлини. По желание светлините могат да бъдат изпълнени и изцяло по LED технология.

Напълно нови са двете линии на оборудване Q3 Design и Q3 Sport, които включват S Line спортен пакет и S Line екстериорен пакет или респективно дизайнерски пакет Audi Exclusive и екстериорен пакет Audi Exclusive. Въпреки стилистичните ретуши по каросерията, размерите на SUV модела са останали почти непроменени. Дължината възлиза на 4,39 метра, широчината е 1,83 метра, височината е 1,61 метра, а междуосното разстояние е запазило своите 2,60 метра.
Качество, което може да бъде усетено

В интериора новостите се ограничават до серийното ролно покривало на багажното отделение, както и някои нови варианти на тапицериите и декоративните апликации. Допълнително разширен е и асортиментът от системи за подпомагане на водача. Истината обаче е, че по последните два споменати параметъра по-драстични промени не са били и необходими – изборът от асистиращи системи включва практически всичко, което може да бъде открито в представител на този сегмент от пазара, а качеството на материалите и изработката заслужава максималната възможна оценка дори при най-базовия варианат на обзавеждане. Адмирации заслужава също и фактът, че независимо от сравнително скромните си външни размери, отвътре Audi Q3 е радващо просторен и може да се похвали с впечатляваща функционалност.
Базовият бензинов 1,4-литров мотор вече генерира 150 к.с. и 250 максимален въртящ момент и е серийно екипиран с технология за изключване на половината цилиндри в режим на непълно натаворване cylinder on demand. Според предпочитанията и нуждите на клиента въпросният агрегат може да бъде поръчан в особено икономичен вариант ultra с механична трансмисия или в изпълнение със седемстепенна предавателна кутия DSG, като и в двата случая задвижването е само на предния мост. Системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro e серийна при двулитровия TFSI агрегат, който е наличен във варианти със 180 к.с и 220 конски сили (и в двата случая седемстепенната трансмисия с два съединителя е част от стандартната екипировка).

Своеобразна „класика в жанра” за модел от такъв калибър обаче си остава добре познатият мотор 2.0 TDI, предлан със 150  или 184 к.с., който и в двата си варианта по убедителен начин съчетава мощна тяга, култивиран ход и скромен разход на гориво.

Впечатляващ върхов дизел със 184 к.с.

Тестовият автомобил се задвижваше от по-мощната от двете версии на работещия по принципа на самовъзпламеняването агрегат, която генерира внушителен максимален въртящ момент от 380 нютонметра, който при това е наличен в забележително широкия диапазон от 1750 до 3250 завъртания на коляновия вал в минута. В зависимост от това кой от четирите режима на системата Audi drive select избере водачът, тандемът на двулитровия турбодизелов двигател и седемстепенната трансмисия с два съединителя мени характера си от разумно-икономичен до агресивно-спортен. Благодарение на брилянтната работа на системата за задвижване на четирите колела quattro, шофирането на Audi Q3 продължава да носи удоволствие дори когато настилката под автомобила се характеризира с почти нулево сцепление. Прецизната работа на кормилната уредба, талантливата настройка на окачването и минималните странични колебания на каросерията също допринасят за спортното усещане зад волана. Наред с това при малко повече старание от страна на водача, дизеловото Audi Q3 демонстрира и респектиращ потенциал за икономия на гориво – дори неблагоприятни условия като  засилен градски трафик 1,7-тонният автомобил е в състояние да реализира напълно постижим разход от около 6,5 л/100 км, а при смесен цикъл на шофиране този показател спокойно може да падне и до стойности с петица пред десетичната запетая.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

В рамките на своето обновление Audi Q3 е станал не само по-модерен, но и с една идея още по-добър отпреди. Пътното поведение и комфортът на возене сега са още по-рафинирани, а ефективността на задвижващите агрегати е подобрена значително, без това да е в ущърб на динамиката. Дизеловият топмодел със 184 к.с. впечатлява с могъща тяга и забележителен потенциал за икономия на гориво.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Audi

Коментари
comments powered by Disqus