Най-после открихме кой модел се крие под камуфлажа на изпитвания прототип
Дълго време прототипът на Audi, който беше засечен при тестове на Нюрбургринг, беше една загадка. Първите снимки на Audi Q6 – ексклузивен модел за Китай – вече се появиха в Поднебесната империя.
От 2013 г., когато Audi за първи път защити названието на серията Q9 и по-късно тогавашният шеф на Audi Руперт Щадлер обеща голям SUV с това име, автомобилният бранш очаква неговата поява.
По-голямо Audi Q9 като конкурент на GLS?
Снимките, които нашият ловец на маскирани прототипи достави през ноември 2021 г., подхраниха спекулациите за нов голям SUV от Инголщат. Audi Q9 можеше да излезе на световния пазар още през 2022 г. и да се позиционира като върхов SUV над Q7/Q8 – със съответните размери. Като конкуренти на оценявания тогава на поне 150 000 евро Q9 се идентифицираха BMW X7 или Mercedes GLS. В крайна сметка Q7 е доста малък в сравнение с тези модели.
SUV модел на Audi със собствена линия
Изображенията от заявката за патент на дизайн, които сега се появиха в Китай, най-накрая внасят ясното по въпроса. Този модел е Audi Q6 – а именно Q6 за Китай, който няма нищо общо с Q6, който се очаква за европейския пазар. Китайският Q6 се задвижва от двулитров бензинов турбодвигател, който генерира 265 к.с., разпределяни към четирите колела чрез quattro задвижване. Твърди се, че максималната скорост е 207 км/ч. Q6, който тежи около 2,2 тона и е дълъг почти 5,10 метра, предлага три пълни реда седалки и по този начин място за до седем пътници при междуосие от 2,98 метра.
Между другото: С VW Teramont концернът Volkswagen от 2016 г. има на пазара в Китай подобен SUV, базиран на модулния набор за напречни двигатели (MQB), включително SUV купето Teramont X. В САЩ Teramont се продава като Atlas .
Заключение
Това, за което дълго време се говореше като за Audi Q9, се оказва Audi Q6 – седемместен SUV, разработен изключително за китайския пазар на платформата MLB. Китайският Q6 обаче няма нищо общо с предстоящото Audi Q6 E-Tron за Европа.
Текст: Холгер Витих, Ули Бауман
Снимки: Щефан Балдауф / Audi